Tak předně – Tesla Model 3 bude k dispozici i v Evropě. Oficiálně, žádný individuální dovoz. Ovšem stále jde jen o vybrané státy, takže oficiálně Teslu v ČR nenajdete.

Druhá zpráva je o konektorech. Tesla zvládne nejen standardní americký konektor. Má v sobě už zabudovaný nový konektor CCS Combo 2, který má většina evropských aut. To znamená i větší možnosti dobíjení. Majitelé už nebudou muset spoléhat na síť stanic Tesla Supercharger, kterých je v Evropě asi 430, ale budou se moci připojit na dobíjecí stanice Mercedesu, BMW, Fordu a dalších třetích stran.

Tesla Model S

Tesla Model S

FOTO: Tesla Motors

Supernabíječky, které by měly zvládat dobíjení výkonem až 350 kW, se mají po Evropě začít stavět v nejbližší době a první vlna má činit 400 míst.

Umí se přizpůsobit

Tesla nabízí pro modely X a S už dnes redukci, kterou je třeba vozit s sebou, aby bylo možné používat evropské dobíječky. Změnu zatím asi nemůžeme očekávat. Snad až s postavením evropské gigatovárny.

Ovšem v Číně, kde je o Teslu velký zájem, dokázala značka vyhovět trhu okamžitě. Zde se totiž vláda rozhodla zavést jednotný systém GB, který prostě musí každý elektromobil, který chce být homologovaný pro tamní silnice, splňovat.

Tesla promptně zareagovala, takže auto z Číny poznáte snadno – má zcela jiný konektor než z USA nebo Evropy.