Švédská automobilka Volvo, kterou vlastní čínská společnost Geely, nabídne své odborné znalosti v oblasti moderních technologií v automobilovém průmyslu, zatímco Baidu poskytne svou platformu pro autonomní řízení Apollo.

Dlouhodobým cílem partnerů je prodávat vozidla odpovídající tomu, co automobilový průmysl označuje za čtvrtou, tedy druhou nejvyšší úroveň autonomního řízení. V té dokáže automobil sám řídit a nepotřebuje lidského „hlídače”, který převezme kontrolu nad vozidlem v případě potřeby. Nezvládá ale úplně všechny možné jízdní situace.

Volvo myslí zejména na robotické taxíky, Uber je ale opatrný

Volvo Cars předpokládá, že podíl samořízených vozů na jejích ročních prodejích bude do roku 2025 zaujímat třetinu. Aktivitami v segmentu autonomního řízení cílí zejména na trh takzvaných robotaxíků. V první řadě jde o sféru sdílené přepravy, která se už dnes podílí na globálním trhu taxislužby více než třetinou.

Automobilka Volvo neuvedla, kdy by vůz vyvíjený s Baidu měl být připraven pro trh. Její prodejní program však v každém případě závisí na dohodě s alternativní taxislužbou Uber, které má v letech 2019 až 2021 dodat 24 000 automobilů s nižším stupněm autonomního řízení.

Uber ale kvůli smrtelné nehodě svůj program samořízených vozů nedávno pozastavil [celá zpráva] a podle zdrojů agentury Reuters tolik aut od Volva kupovat nehodlá.

Analytici společnost Goldman Sachs předpovídají, že trh alternativní taxislužby se může do roku 2030 rozrůst osminásobně a dosáhnout hodnoty 285 miliard dolarů (6,5 bilionu Kč).