Čtyřlitrový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly nabízí 320 kW (435 k) a 900 N.m, tedy hodnoty, které u naftových SUV nejsou zrovna obvyklé. Jak jsme si ověřili v praxi, tento motor je vynikající. [celá zpráva]

Jenže v současné evropské hysterii, která pomalu pohřbívá naftové motory, třebaže v nejnovější emisní normě jsou obvykle čistší než benzínové agregáty, mnoho automobilek hází naftu přes palubu. Stalo se tak v případě Porsche a nyní s tím samým přichází Bentley.

Oficiální vysvětlení je, že britská automobilka se chce zaměřovat na benzínové motory a na postupnou elektrifikaci. Výše zmíněné je ale spíše jen záminka, protože na ostatních trzích mimo Evropu (Austrálie, Rusko atd.) bude dieselový osmiválec nadále v nabídce. Ten samý motor se prodává i v modelu Audi Q7, kde si jej i nadále můžete koupit.