Auta poháněná elektřinou dávají konstruktérům nové možnosti při tvorbě jejich designu. A když se sejde nápad vytvořit odkaz na krásné kupé Peugeot 504,  z konce šedesátých let a spojí se to se zaklínadlem dnešního světa motorů (elektromobilita a autonomní řízení), je z toho rázem něco tak povedeného jako automobil, který vám právě představujeme.

Uvnitř je absolutní moderna, volant je zasouvací, interiér velice minimalistický. Za zmínku stojí i fakt, že se počítá s částečně autonomním řízením, čemuž je vnitřek vozu uzpůsoben.

Zajímavým detailem je krom tyrkysové barvy také množství displejů, jejichž prostřednictvím se ovládají veškeré komfortní funkce a kamery s displejem dokonce nahrazují zrcátka.

Peugeot e-Legend (koncept, 2018)

Peugeot e-Legend (koncept, 2018)

FOTO: Peugeot 5x

Peugeot e-Legend (koncept, 2018)

Peugeot e-Legend

Stovka pod čtyři sekundy

Je to jenom koncepční vozidlo, je však plně funkční. Na délku měří 4 650 mm, je široké 1 930 mm a jenom 1 370 mm vysoké. O pohon se stará elektromotor, jehož parametry jsou dimenzovány velice dobře z pohledu dynamiky jízdy. Celkový výkon totiž činí 340 kW (462 k) a točivý moment má hodnotu 800 N.m.

Síla elektromotoru se přenáší na všechna čtyři kola, zrychlení 0-100 km/h je stejné jako u superportů - automobilka uvádí „méně než čtyři sekundy”. Naproti tomu nejvyšší rychlost je omezená o dost dříve, než je u sportovních automobilů zvykem - při 220 km/h.

Peugeot e-Legend (koncept, 2018)

Peugeot inspirovaný modelem 504 Coupe

Peugeot e-Legend (koncept, 2018)

Peugeot e-Legend

Na jedno nabití koncept 504 Coupe údajně ujede šest stovek kilometrů a při zapojení rychlonabíječky s na 80 procent kapacity lithium-iontových baterií nabije za pouhých pětadvacet minut.

Klíčová otázka - bude se vyrábět? Šéf značky Jean-Philippe Imperato to přímo nepotvrdil, naznačil ale, že Peugeot by rád, aby nezůstalo jen u konceptu.

Peugoet 504 Coupé

Původní Peugeot 504 Coupé

Může se vám hodit na službě Zboží.cz: