Proč ho Seat představil až teď? Odpověď je velmi jednoduchá – když už jednou Volkswagen nabízí tři technicky a rozměrově téměř identické vozy (se Škodou Kodiaq je to i Volkswagen Tiguan Allspace), pak si nesmí konkurovat až tak moc, aby se nakonec nezničily navzájem. A tak jsou premiéry jednotlivých vozů od sebe oddáleny tak, aby neustále byla na trhu nějaká „novinka“.

A jak to už bývá, Seat Tarraco je ze všech nejsportovnější a nutno říct, že asi i nejkrásnější. Přední maska se opravdu moc povedla, a i když má nějaké ostré rysy, je hladká a oblá.

Mlhovky jsou celkem vysoko

Mlhovky jsou celkem vysoko.

Zadní světla jsou zajímavá

Zadní světla jsou zajímavá.

FOTO: Seat

Interiér vozu se bude spoléhat na digitální kokpit, což u kodiaqu ještě není standardem. Interiér má také v základu pět míst, ale je možné si objednat i sedmimístné provedení, do vozu s délkou 4735 mm se pohodlně vejdou.

Jak jsme řekli, technicky je to prostě koncern VW. Takže tu najdeme motory 1,5 TSI (110 kW) a 2,0 TSI (140 kW), oblíbené jsou ale hlavně diesely o objemu dva litry s výkony 110 a 140 kW. Zajímavé je, že auto je nabízeno jako dvoukolka pouze s nejslabším benzínovým motorem, všechny ostatní už mají automaticky připojená všechna kola, a to jak přes manuální, tak i sedmistupňovou převodovku DSG.

Zajímavé je, že auto se nebude vyrábět ve Španělsku, ale v továrně VW ve Wolfsburgu. Cena vozu ještě nebyla určena.

Automobil stojí na sdílené podlahové skupině MQB A+

Automobil stojí na sdílené podlahové skupině MQB A+.

Příjemné je, že i Seat má vlastní interiér

Příjemné je, že Seat má vlastní interiér.