Kodiaq RS dostane už v základní výbavě ledková světla a „virtuální kokpit”, tedy displej jako přístrojový štít. V duchu sportovnosti bude na displeji možno zobrazit velký otáčkoměr uprostřed. Nakolik to je smysluplné u dieselu, nechme nyní stranou.

Tisková zpráva, která video doprovází, také uvádí, že Kodiaq RS bude první škodovkou se systémem Dynamic Sound Boost: „Tento sofistikovaný systém má vlastní řídicí jednotku, která čte signály z palubních systémů a na jejich základě mění a zesiluje zvuk motoru v závislosti na zvoleném režimu jízdy. Výsledkem je emocionální zážitek a potěšení z jízdy.”

Jednoduše řečeno: tahle věc není nic jiného než falešný zvuk motoru. Úplná novinka to ale není, starší ostré škodovky mají zařízení zvané Soundaktor, které upravuje zvuk v autě pomocí vibrací čelního skla.

Diesel, DSG a pohon všech kol jako jediná možnost

Kodiaq RS bude k mání s jediným motorem - nejsilnějším vznětovým agregátem v historii značky, a sice 2,0 BiTDI o výkonu 176 kW (239 k) a točivém momentu 500 N.m. Bude moci spolupracovat jen s dvouspojkovou převodovkou DSG a s pohonem všech kol.

Proč dostane největší „ereso” dieselový motor? Je to zcela jednoduché - podle zástupců automobilky se 75-80 % kodiaqů prodá s dieselovým motorem, proto by nemělo smysl nabízet vrchol s benzínovým motorem.

Nabroušený kodiaq bude také pionýrem drobné obměny v grafice modelů RS, které si pozorní diváci můžou všimnout i ve videu. Z loga a brzdových třmenů zmizí zelená barva, kterou byly rychlé škodovky svým způsobem unikátní. Zůstane pouze červená.