Hlavní obsah

Pohled do zákulisí: BMW ukázalo, jak montuje nový osmiválec

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nové BMW řady 8 Coupé, představené teprve před pár týdny, se montuje v továrně v Dingolfingu. Osmiválcový motor ovšem BMW vyrábí v Mnichově. Automobilka krátkým videem umožnila nahlédnout pod pokličku výroby.

BEZ KOMENTÁŘE: BMW ukázalo, jak montuje nový osmiválecVideo: BMW

 
Článek

Předně – osmiválec má zdvihový objem 4,4 litru a výkon 390 kW nebo-li 530 koní. Automobilka jej používá i do ostatních výkonných modelů, například aktuální M5.

Osmiválec se nemontuje ručně a nemá plaketku se jménem technika, který jej sestavil (jako u modelů AMG od Mercedesu), i tak je ale velká část výroby ruční. Blok motoru, klikovou skříň a hlavy válců motoru V8 přichází ze slévárny lehkých kovů z německého Landshutu. A továrna BMW tyto přivezené díly mechanicky zpracuje.

Foto: BMW

BMW řady 8 Coupé (2018)

Bezmála pětilitrový osmiválec je vskutku velký motor, což je dobře vidět ve videu automobilky, kde uvidíte mj. samotný blok motoru, montáž všech osmi válců, zapojení elektroniky, a nakonec i takzvanou svatbu – spojení podvozku a motoru.

Nemělo by vás překvapit, že všechny hlavní komponenty (ložisková pouzdra, ojnice nebo hlavy válců), mají přiřazen jedinečný kód. Zaměstnanci tak mohou sledovat pohyb každého dílu od příjmu po jeho instalaci.

Foto: BMW Group

BMW V8 montáž

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám