Hlavní obsah

Porsche zveřejnilo parametry elektro-sporťáku Taycan, dojezd je prý 500 km

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Přinejmenším 600 koní, zrychlení na stovku za méně než 3,5 sekundy, dojezd na jedno nabití větší než 500 km a během čtvrthodiny dobitá elektřina na 400 kilometrů, takové jsou ve zkratce parametry Porsche Taycan, které automobilka zveřejnila. Chce jich vyrábět 20 000 ročně.

Foto: Porsche 2x

Porsche Mission E

Článek

Že se bude produkční verze elektromobilu značky Porsche jmenovat Taycan, už víme. Dosud ale nebyly známé technické parametry vozu, hovořilo se spíš o plánech, čeho by automobilka chtěla dosáhnout. [celá zpráva]

Byť automobilka s přesnými čísly stále šetří, víme víc. Taycan bude mít dva synchronní elektromotory s permanentními magnety, jeden na přední, druhý na zadní nápravě. Jejich kombinovaný výkon bude nejméně 440 kW, tedy 600 koní.

Foto: Porsche

Porsche Mission E

Zrychlení na stovku má trvat méně než 3,5 sekundy a na dvoustovku méně než 12 sekund. Dojezd na jedno nabití lithium-ionových akumulátorů má být větší než 500 kilometrů. Nevíme ovšem, dle kterého měřicího cyklu, zda zastaralého a nepřesného NEDC, anebo modernějšího a přesnějšího WLTP.

K nabíjení mají vozy využívat nově budované sítě rychlonabíječek, pracující s napětím 800 voltů. Tyto nabíječky mají být schopné taycanu dodat energii k ujetí 400 km během čtvrthodiny. [celá zpráva]

Foto: Porsche

Porsche Mission E

Porsche zveřejnilo několik dalších čísel, která stojí za zmínku. Například že existuje více než 100 prototypů vozu, z nichž jednadvacet je testováno v Jihoafrické republice, kde už najezdily přes 40 tisíc kilometrů.

WLTP vs. NEDC

WLTP, tedy Worldwide-harmonized Light-duty vehicles Test Procedure, je novou normou měření spotřeby osobních aut. Nahrazuje NEDC, New European Driving Cycle, protože hodnoty spotřeby naměřené v NEDC a uvedené v katalozích byly od reality, kterou pak řidiči zažívali na silnicích, vzdálené leckdy i o více než 50 %.

Cyklus NEDC nechával automobilkám poměrně velký manipulační prostor, kterého samozřejmě využívaly - např. mohly přehustit pneumatiky pro snížení jejich valivého odporu, nebo v laboratoři přitopit na 30 °C, protože to se motor rychleji zahřál na provozní teplotu a běžel s nižší spotřebou. 

Cyklus WLTP tento manipulační prostor podstatně zúžil. Auto při něm musí být v takovém stavu, v jakém opouští fabriku, včetně např. typu pneumatik nebo seřízení geometrie. Test je také podstatně delší - 23,27 km oproti 11,03 km u NEDC - a jede se při něm rychleji - až 131,3 km/h a průměrně 46,5 km/h, oproti 120, resp. 33,6 km/h u NEDC.

Cílem přechodu na novou metodiku samozřejmě je, aby hodnoty spotřeby v katalozích lépe odpovídaly tomu, za kolik budou lidé jezdit v reálném světě.

Produkční verze vozu má být na trhu v roce 2019. Porsche také uvádí, že plánuje ročně vyrobit zhruba 20 000 taycanů, tedy zhruba třetinu počtu ročně vyrobených devětsetjedenáctek.

Reklama

Výběr článků

Načítám