Trh v lehkých užitkových vozech není tak velký, aby se vyplácely velké investice do nových a nových modelů. Užitkové vozy jsou holé, levné a návratnost investic je delší než u osobních aut. Proto automobilky spolupracují už dávno. Například koncern Renault-Nissan a Opel už desítky let společně vyvíjejí dodávky (jako příklad uveďme sourozence Opel Vivaro a Renault Trafic). Stejně tak tu je spolupráce Mercedes-Renault apod. Automobilky Volkswagen a Ford si ale zatím hrály každá na vlastním písečku.

Teď se však spojily. Sice ne finančně – nikdo nebude kupovat podíly druhé firmy, ale budou společně vyvíjet nové dodávky. Půjde o spolupráci na vývoji nových platforem a pohonů, což je dnes to nejdůležitější, protože proces přeměny užitkových vozů na ekologické verze nejde udělat jen prostým vyjmutím spalovacího motoru a nahrazením elektromotorem.