Přepracované nárazníky a světla jsou nejpodstatnějšími změnami vzhledu Kie Sportage. Automobilka se pochlubila třemi fotografiemi, na kterých si vizuální změny můžeme prohlédnout.

Kia Sportage - facelift 2018

Kia Sportage - facelift 2018

FOTO: Kia

Mnohem víc novinek je pod slupkou. Sportage při faceliftu vyměnila dieselovou sedmnáctistovku za čtyřválec 1,6 CRDi, označený „U3”, který bude k mání s výkonem 115 nebo 136 koní. V silnější verzi i se 7st. dvouspojkovou převodovkou nebo pohonem všech kol.

Druhým novým dieselem je dvoulitr „R”, který bude spojen s mikrohybridním systémem, nazvaným EcoDynamics+. Ten je místo klasického startéru alternátoru vybaven startér-generátorem, napojeným na klikovou hřídel motoru pomocí řemene.

Otáčí jím elektřina z 48V baterie, a to jak při startu, tak i při plném sešlápnutí plynu. Při deceleraci, např. při brzdění motorem, zase startér-generátor „svou” baterii dobíjí. Výsledkem je dle tiskové zprávy čtyřprocentní snížení spotřeby paliva dle nové metodiky WLTP.

Emise dieselů byly testovány i na skutečné silnici

Nové vznětové motory ve Sportage dle automobilky plní normu Euro 6d-TEMP. Ta je založená na měřicím cyklu WLTP, ale součástí je i měření RDE, tedy Real Driving Emissions – emise při skutečné jízdě po skutečné silnici. Přesnými hodnotami spotřeby či emisí se však Kia zatím nepochlubila.

Kia Sportage - facelift 2018

Kia Sportage – facelift 2018

FOTO: Kia

V kabině zaujme zejména nový volant, který je minimálně u nejvyšší výbavy GT Line dole zploštělý. Zůstávají naopak čtyři řady tlačítek na středové konzoli, které sice vypadají trochu retro, ale za jízdy se používají velmi snadno a mnohem příjemněji, než kdyby bylo veškeré ovládání soustředěné do dotykového displeje.

Ten však samozřejmě nechybí a budou k mání dvě verze – s úhlopříčkami 7 nebo 8 palců. Infotainmentové systémy jsou údajně také přepracované. Sportage bude také nově nabízet systém rozpoznání únavy řidiče nebo adaptivní tempomat. Aktivní udržování v jízdním pruhu je v nabídce již nyní.