Šroub v posilovači řízení u vozidel vyrobených kolem března roku 2016 rezne především ve státech, kde je zima a používá se na silnicích průmyslová sůl. Tesla plánuje nahradit všechny šrouby v Modelu S ve všech klimatických podmínkách po celém světě, aby zohlednila možnost, že se vozidlo bude moci později používat ve vysoce korozivním prostředí.

Dosud největší svolávací akce by mohla firmu přijít na opravdu velké peníze, které by ji mohly položit. Tesla ale přenáší zodpovědnost, a tedy i náklady, na dodavatele – firmu Bosch.

„Nedávné dobrovolné odvolání 125 000 vozidel Modelu S související s korozí řídicího šroubu nejde za naší zárukou a očekáváme, že bude pokryto z odpovědnosti dodavatele."

Bosch pravděpodobně přenese zodpovědnost na dodavatele šroubu.

U Tesly to není první svolávací akce. Firma se potýká s kvalitou výroby, skutečnou větší svolávací akci už jednou měla. Šlo o vadnou parkovací brzdu modelů S a X. Tehdy bylo do servisů svoláno 53 000 vozidel.

Aktuálně je velký tlak na firmu, aby svolala všechny vozy k vyřazení autopilota. Jde o reakci na nehody, které Teslu potkaly, když řidiči nechali řízení na autopilotovi a následně se nevěnovali řízení. Podle Consumer Watchdog je možné, že by se podobných nehod mohlo stát víc a stálo by to tak i víc lidských životů.