Kiu Niro si člověk aktuálně může koupit jako hybridní nebo plug-in-hybridní vůz. Ten hybridní jsme podrobili testu ve městě i na dálnicích, na asfaltu i ve sněhu. [celá zpráva]

V průběhu druhého pololetí letošního roku přibude do nabídky třetí varianta - čistě elektrická. Výstavní premiéru si odbude v říjnu na pařížském autosalonu, takže očekávejme start prodejů později. Nejprve se má dočkat Jižní Korea, pak zbytek světa včetně Evropy.

Kia Niro EV

Kia Niro EV

FOTO: Kia

Je skutečně na co čekat? Na poli designu toho Niro EV příliš nového nepřináší, všimněte si ale upravených rohů nárazníku. Nové mlhovky a ledky denního svícení dodávají Niru EV podstatně modernější vzhled ve srovnání s testovaným hybridem.

Důležitější je tu technika v útrobách. Niro EV si budou zákazníci moci pořídit s baterií o kapacitě buď 39,2 kWh, nebo 64 kWh. S tou menší a jistě i levnější, ač ceník zatím znám není, je dojezd dle předběžných dat 300 km, s tou větší to je 450 km.

Kia Niro EV

Kia Niro EV

FOTO: Kia

Tato čísla byla dle tiskové zprávy odhadnuta podle pravidel cyklu WLTP. Dojezd 450 km na jedno nabití je hodnota srovnatelná s těmi nejlepšími na trhu. Tesla Model S se 100kWh bateriemi nabízí dojezd „až 632 km”, ale podle nepřesného cyklu měření NEDC.

Niro se ve formě konceptu představilo už na veletrhu spotřební elektroniky CES 2018 zkraje letošního roku v Las Vegas. Tehdy se mělo za to, že dojezd na jedno nabití bude zhruba 380 km. [celá zpráva]