V letech 1954 až 1957 bylo vyrobeno pouhých 1400 kusů tohoto vozu. Už v téhle době bylo vozidlo považováno za ikonu automobilové branže a cena od té doby letí strmě vzhůru. Originální kousky se dnes prodávají za desítky miliónů korun a kdo auto má, stejně jej neprodává, protože zhodnocení každého takového vozu je mnohem lepší než nejvýnosnější finanční fondy nebo akcie.

Mercedes tak majitelům historických vozů vychází vstříc a vytahuje z archívů plány na nejdůležitější díly modelu. Majitelé tak mohou kontaktovat svého dealera a ten zprostředkuje výrobu karosářského dílu dle čísla karoserie vozu.

Přední blatník pro Mercedes-Benz 300 SL Gullwing

Přední blatník pro Mercedes-Benz 300 SL Gullwing

FOTO: Mercedes-Benz

Zatím jsou to jen některé povrchové panely, jako přední a zadní blatníky, části podlah apod. Ceny samozřejmě lidové nejsou. Za přední blatník dá majitel například přes 300 000 Kč. Jenže vše bude stále originální. Neoriginální zásahy snižují hodnotu vozu výrazně dolů a naopak originální renovace ji zvedá nahoru. Takže i velká investice do auta se nakonec vyplatí.

A jak je to s kvalitou? Díly vyrábí licencovaná firma, která dodržuje všechny výrobní a kvalitativní postupy. Všechny součásti perfektně padnou, protože se nedělají jen podle výkresů, ale používají i 3D mapování původního dílu, aby všechny body perfektně sedly na původní místo. Kovové díly pak jsou elektroforeticky lakovány.

Mercedes nyní uvažuje o rozšíření téhle zajímavé nabídky jak u daného modelu, tak i u dalších vozů z historické éry.