Článek
Volkswagen už několik týdnů avizoval, že pro slavný závod na coloradský Pikes Peak připraví speciální elektromobil, který by měl strhnout všechny rekordy trati. Romain Dumas, který ho bude pilotovat, bude chtít dvacetikilometrovou trať s převýšením 1440 metry a 156 zatáčkami zajet rychleji než za 8 minut, 57.118 sekund, což je dosavadní rekord elektromobilů.
Co k tomu nabídne? Tak především superlehkou karoserii (pod 1100 kg), která má od země jen minimum místa. Extrémně nízká světlost vozu ale není problém. Cesta až nahoru není hrbolatá jako D1, naopak. Pro potřeby závodu je stále udržována v perfektní kondici. Aerodynamika je v tomto případě velmi nutná, protože zatáčky ji pořádně prověří. Tohle není o maximální rychlosti (Volkswagen ji také ani neuvádí), ale o schopnosti zatáčkami projet co nejrychleji.
A samozřejmě je to o tom, jak prudce dokáže brzdit a jak dokáže za zatáčkou zrychlit. A tuhle disciplínu by měl Volkswagen I.D. R Pikes Peak zvládnout bravurně. Na stovku zrychlí za 2,25 sekundy, což je rychleji než Formule 1.
Mohou za to dva elektromotory s úhrnným výkonem 500 kW (680 koní) a točivý moment 650 N.m.