Indická značka, která pokračovala výrobou původních britských motocyklů, už několik let prodává motorky po celém světě. Můžete je koupit i u nás. Ale zatím se nezdálo, že by firma chtěla nějak měnit svou retro image. Ovšem teď řada Thunderbird X s objemem 350 a 500 ccm prošla dost zásadní modernizací. Tedy alespoň na tuhle značku.

Vlastně technika zůstala stejná – od motoru, rámu, zavěšení. Jen ty barvy jsou výraznější. Motocykl se nově lakuje do čtyř výrazných barev a na základu motocyklu byste marně hledali nějaký chrom. Ten je nahrazen matnou černou, která přece jen vypadá trochu moderněji. Stejně tak je zajímavější i použití ráfkových kol, místo klasických vyplétaných nebo nižších řídítek. Za zmínku stojí ještě trochu víc vykrojené sedlo.

Royal Enfield Thunderbird X 500

Royal Enfield Thunderbird X 500

FOTO: Royal Enfield

Royal Enfield Thunderbird X 500

Royal Enfield Thunderbird X 500

FOTO: Royal Enfield

To je ze změn všechno. Jak vidíte, motorka vypadá docela dobře, jen ta technika je už trochu za zenitem. Menší motor má výkon 20 koní, větší je o sedm koní silnější. Oba jednoválcové motory spolupracují s pětistupňovou manuální převodovkou. I zavěšení je klasické – vpředu nenastavitelné, o průměru 41 mm, vzadu jsou dva nastavitelné tlumiče.

Jak vidíte, není to žádná pecka, ale potěší ty, kteří nemají rádi přetechnizované motocykly. Jenže je tu jeden velký problém – motocykl nemá ABS, takže nesmí na evropské silnice. Ale vzhledem k tomu, že některé modely už ho dostaly, možná jednou…

Royal Enfield Himalayan

Royal Enfield Himalayan

FOTO: Royal Enfield