Takřka všechny automobilky - až na drobné výjimky - dnes SUV nabízejí, nebo se na to chystají. Bentley má Bentaygu, Rolls-Royce vyvíjí Cullinan, Ferrari o SUV hovoří. A Lamborghini vloni představilo Urus.

Ten se u zákazníků těší nečekaně velké oblibě. „Očekávali jsme pozitivní odezvu, ale ne na úrovni, na které ji vidíme. Reakce zákazníků jsou fantastické,” komentoval situaci generální ředitel značky Stefano Domenicali.

Lamborghini Urus

Lamborghini Urus

FOTO: Lamborghini

V roce 2018 podle něj Lamborghini vyrobí okolo 5000 aut, z čehož tisícovku budou tvořit právě Urusy. Odhad celkové produkce na příští rok pak zní zhruba 8000 vozů, přičemž Urusy z toho mají tvořit víc než půlku.

Vůz láká i zákazníky, kteří dosud žádné lamborghini neměli. Podle Domenicaliho je takových 70 procent těch, kteří si Urus pořídili. Domenicali je překvapen i vysokým podílem žen mezi zákazníky tohoto modelu.

Velké oblibě se Urus prý těší i v Rusku a na dalších trzích, kde silnice nejsou proslulé špičkovou kvalitou.

Lamborghini Urus

Lamborghini Urus

FOTO: Lamborghini

Rozčarování fanoušků a tradičních zákazníků z faktu, že Lamborghini prodává SUV, se Domenicali snaží mírnit. Uvádí, že SUV je pouze vnější schránka, ve skutečnosti je prý vůz víceúčelovým sporťákem.

Urus není prvním počinem této značky v oblasti terénních aut. V letech 1986 až 1993 vyráběla model LM002, který byl poháněn vidlicovým dvanáctiválcem. A ještě dříve se s prototypem Cheetah účastnila soutěže o nové americké armádní vozidlo, kterou nakonec vyhrála firma AM General s dnes legendárním Humvee.