Vyzývavě žlutý koncept je na první pohled k nerozeznání od skutečného, při bližším pohledu zjistíte, že autu nejdou otevřít dveře a na rozdíl od funkčního konceptu nemá interiér. Jinak je ale prakticky stejně velký, samotná automobilka udává, že jde o „reálnou velikost”.

Vision X měří na délku 4255 milimetrů, na šířku 1807 mm a na výšku 1537 mm. Zajímavostí je, že na zádi není tradiční logo, nýbrž nápis Škoda. Tento nový stylistický prvek by se v budoucnu mohl objevit i na některých sériových modelech.  Koncept v ceně desítek miliónů korun stojí na dvacetipalcových kolech.

Hliněný koncept Škoda Vision X

Hliněný koncept Škoda Vision X

FOTO: Škoda Auto

Na elektřinu poháněná jen zadní kola

Vision X je poháněn spalovací patnáctistovkou G-Tec, tedy s možností pohonu na zemní plyn. Udávaný dojezd činí 650 kilometrů. Samotný motor nabídne 131 koní a 250 Nm, které bude posílat na přední kola. Bude však mít k ruce mikrohybridní systém pracující s napětím 48 voltů – a ten bude moci pohánět i zadní kola.

Vision X má umět jezdit i čistě na elektřinu, byť ujede jen asi dva kilometry, protože jeho akumulátor má kapacitu pouhých 1,5 kWh, a bude se moci pohybovat jen velmi pomalu. V podzemních garážích by však vůz měl zvládnout jezdit čistě na elektřinu, tedy bez lokálních emisí. [celá zpráva]

Ve foyer muzea Škody Auto v Mladé Boleslavi bude hliněný model možné zhlédnout do neděle 18. března.

Škoda Vision X - odhalení v Ženevě

A originál Škoda Vision X - odhalení v Ženevě

FOTO: Marek Bednář, Novinky