Hlavní obsah

Toyota v Ženevě ukáže nové aygo a auris

Ženevský autosalon uvidí představení omlazené Toyoty Aygo a zbrusu nového aurisu, který přijede jako hybrid. Bude stát na nové platformě a mít k hybridu dvoulitrový motor, větší než dosud. Aygo zůstává u litrového tříválce, bylo však inovováno.

Foto: Toyota

Tohle je pravděpodobně nová barva magenta s černou střechou. Vypadá spíš jako normální fialová.

Článek

Japonská automobilka Toyota si na ženevský autosalon, který otevře své brány již příští týden, přichystala zajímavé novinky. Jednou z nich je odhalení omlazeného modelu Aygo, na který se můžeme podívat už nyní. Druhou je zbrusu nový auris, již třetí generace. Ten je zatím obestřen tajemstvím.

„Nové aygo si zachovalo svůj ikonický podpis v podobě písmene X na čele vozu,“ uvádí o faceliftu nejmenší toyoty tisková zpráva. X na přídi je nyní vidět ještě víc, ovšem design bude jistě budit rozpaky. Např. falešné mřížky pod světlomety vypadají trochu jako kruhy pod očima.

Na zádi jsou obrysovky nově tvořeny LEDkovými trubicemi. „Jedinečný světelný podpis vyvolává představu kompaktní kabiny nad širší hmotou v oblasti nárazníků,“ říká o nich Toyota.

Foto: Toyota

Toyota Aygo 2018

Exteriér dostal dvě nové barvy, černou s modrými detaily a magentu s černou střechou. Na výběr bude ze tří stupňů výbavy – x, x-play a x-clusiv. Klimatizaci a centrální dotykový displej dostanete od úrovně x-play, nová 15” litá kola budou standardem v nejvyšší verzi x-clusiv.

Kromě těchto tří výbav budou v zatím neupřesněném období k mání speciální edice x-cite a x-trend. Právě v x-cite bude k mání zmíněná barva magenta s černými litými koly a specifické čalounění. X-trend má být laděn sportovně a podstatná u něj budou částečně kožená sedadla, desetipaprsková kola a polepy karoserie.

Pod kapotou ayga zůstává benzínový tříválec o objemu 998 ccm, který ovšem byl upraven pro splnění emisní normy Euro 6.2. Má zároveň přímé i nepřímé vstřikování paliva, vylepšenou vyvažovací hřídel a upravený systém recirkulace výfukových plynů. Jeho výkon je 72 koní, točivý moment 93 Nm.

Foto: Toyota

Toyota Aygo 2018

Auris se představí jako hybrid

Větší auris, konkurent např. pro Volkswagen Golf, se v Ženevě představí jako hybrid, jehož základem bude dvoulitrový spalovací motor, o dvě deci větší než dosud. Nové pohonné ústrojí má být „první praktickou ukázkou strategie zahrnující dvě varianty hybridního pohonu“, píše Toyota v tiskové zprávě.

Nový auris opustí platformu New MC, bude nově stát na základu jménem TNGA, Toyota New Global Architecture. Na té stojí i modely C-HR a Prius. Podle zpráv webu L’Argus.fr, který ale neuvedl zdroj informace, nebude nový auris k mání s dieselovými motory.

Po stránce designu má být odvážnější po vzoru crossoveru C-HR, jak se první a dosud jediný zveřejněný obrázek snaží naznačit, ale přitom neříci mnoho. Starší fotky kamuflovaného prototypu např. ukazují, že auris bude mít kliky zadních dveří konvenční, ne jako C-HR někde u střechy.

Foto: Toyota

Toyota Auris 2018 - první poodhalení

Kromě těchto dvou novinek se můžeme těšit na řadu Concept-i Series, která dle tiskové zprávy „plně využívá schopností autonomního řízení a umělé inteligence“. Má zahrnovat tři elektromobily s pohonem na baterie, z nichž každý byl prý navržen pro potřeby určitého typu uživatelů v určitém typu prostředí. Do sériové výroby ale, jak naznačuje název, připraveny zatím nejsou.

Reklama

Výběr článků

Načítám