Designově se M6 od svých sourozenců liší především předním spojlerem, kde na pravé a levé straně přibyly dva otvory pro nasávání vzduchu. Jedná se o praktické řešení, neboť desetiválec a brzdy potřebují pro dostatečné chlacení přibližně dvakrát více vzduchu než osmiválec u modelu BMW 645Ci.

Emšestka má oproti M5 kratší rozvor a nižší těžiště pro lepší ovladatelnost vozu. Kupé má všechny atributy plnokrevného sportovního vozu. Desetiválec disponuje výkonem 373 kW při 7750 ot.min. a točivým momentem 520 Nm při 6100 ot.min. Zrychlení z 0 na 100 km/hod tak automobilu díky sedmistupňové převodovce SMG zabere 4,6 sekundy. Hranici 200 km/hod pak dosáhne za necelých 14 sekund. Škála na tachometru ukazuje 330 km/hod. Jeho ručička se však vyšplhá "jen" k hranici 250 km/hod, kdy nekompromisně zasahuje elektronika. 

Po městě za téměř 23 litrů

Motor však po nastartování disponuje výkonem "pouze" 296 kW. Toto úsporné opatření je praktické především v městském provozu, kdy řidič výkon plně nevyužije. Jakmile přijde ten správný okamžik okusit plnou sílu motoru, stačí stisknout tlačítko Power. Výkon se pak zvýší na již zmíněných 373 kW. Kouzlo spočívá ve změně nastavení škrtících klapek a proměnném časování ventilů. Technika převzatá z monopostů formule 1 umožňuje agregátu pracovat při otáčkách nad hranicí 8000.

Výkon motoru je vykoupen vyšším apetitem. Ve městě si desetiválec o objemu 4999 ccm řekně o 22,7 litrů na 100 km. Mimo město vystačí s 10,2 l a v kombinovaném provozu se spokojí se 14,8 l.

Čtyři koncovky výfuku nechybí

Dvě řady po pěti válcích svírají kvůli snížení vibrací klikového ústrojí úhel 90 stupňů. "Vzhledem k velkému zatížení vysokým výkonem, otáčkami a vibracemi byla využita pro klikovou skříň technologie se základovou deskou," informuje automobilka. Extrémně pevná kliková hřídel je 6krát uložena. Technici mnichovské automobilky si rovněž pohráli s váhou vozu. Díky jejímu snížení na 1710 kg může automobil dosahovat příznivějších jízdních vlastností.

Jedním z tradičních poznávacích znamení pro vozy BMW M jsou čtyři samostatné koncovky výfuků. V tomto případě je výfukový systém z ušlechtilé oceli. Podle automobilky se emšestka od empětky liší ještě jadrnějším a sportovnějším zvukem. Díky tomuto řešení ve spojení s řídící jednotkou motoru, která pracuje s trojicí 32bitových procesorů, vůz splňuje emisní normy Euro4 i americkou LEV-2.

Sedm stupňů jménem SMG

O převod výkonu pětilitrového motoru na zadní kola se v případě M6 stará sedmistupňová sekvenční převodovka SMG. Změnu rychlostních stupňů může řidič provádět řadící pákou, páčkami na volantu, nebo za sebe nechá pracovat automatiku. "Ve srovnání s dřívějšími převodovkami SMG je řazení urychleno o 20 procent," popisuje vývoj automobilka.

Lahůdkou je pak funce Driverlogic, která nabízí 11 způsobů řazení. Každý si tak může najít styl, který mu nejvíce sedí. Sekvenční řazení (S-Mode) je k dispozici u šesti možností. Pokud je volič funkcí v poloze Launch Control o řazení stará SMG Driverlogic, který přeřazuje těsně před dosažením maximálních otáček. Při automatizovaném řazení (D-Mode) řadí převodovka sama v závislosti na zvoleném jízdním režimu, jízdní situaci, rychlosti a poloze plynového pedálu.