Hlavní obsah

Specificky navržený výfuk nabídne neopakovatelný zvukový zážitek

Novinky, fra

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Máte rádi pořádný hustý zvuk výfuku? Takový, po kterém se otřesou okna a srdce vyskočí z rytmu? Tak vás naše zpráva bude určitě zajímat. Úžasný výfuk od společnosti Borla totiž dokáže ´řvát´ vícehlasně.

Foto: Borla

Nový výfuk Borla

Článek

Začneme trochu zeširoka. Alex a Alyse Borla jsou zakladatelé společnosti Borla, která vyrábí automobilové výfuky. Jejich syn David nejdřív moc nechtěl podědit rodinný podnik, a tak se dal na muziku. Měl kapelu, hrál na spoustu nástrojů, a dokonce i vydal album. Pak se trochu umoudřil a nastoupil do firmy jako marketingový a prodejní viceprezident. Jenže láska k hudbě ho neopustila.

Jeho nápadem byl patent na závodní výfuk XR1, kde místo jedné velké trubky v tlumiči výfuku použil svazek menších děrovaných, které mají lepší průtočnost, a přitom výrazně zvyšují útlum zvuku.

Foto: Borla

Nový výfuk Borla

Jednou v noci si David uvědomil, že zvuk, který vychází z výfuku, je jednotónový. A stejně jako u varhan, úpravou průměru trubky (píšťaly) se změní i tón. A tak začal ladit výfuk jako varhany a vytvořil zvukovou harmonii.

Spojením svého předchozího a nového nápadu vytvořil polyfonní zvuk. A to tak, že do tlumiče umístil několik nestejně širokých trubek. Jak jistě víte, zvuk se šíří ve vlnách s určitou amplitudou. Ta se mění s průměrem trubky při odrazu a také se různě skládá.

Foto: Borla

Použity jsou nestejně velké průměry trubek, a tak je zvuk polyfonní.

Ve výsledku se nový tlumič výfuku chová jako sbormistr. Místo jednoho sólisty se ozve z výfuku celý sbor. V současné době má David naladěné potrubí pro Ford Focus RS, Fusion Sport, Dodge Challenger R / T a Infiniti Q60S.

V přípravě je BMW M3 / M4, Honda Civic, Honda Type R a Kia Stinger. Cena zatím není určena.

Reklama

Výběr článků

Načítám