Článek
Začneme trochu zeširoka. Alex a Alyse Borla jsou zakladatelé společnosti Borla, která vyrábí automobilové výfuky. Jejich syn David nejdřív moc nechtěl podědit rodinný podnik, a tak se dal na muziku. Měl kapelu, hrál na spoustu nástrojů, a dokonce i vydal album. Pak se trochu umoudřil a nastoupil do firmy jako marketingový a prodejní viceprezident. Jenže láska k hudbě ho neopustila.
Jeho nápadem byl patent na závodní výfuk XR1, kde místo jedné velké trubky v tlumiči výfuku použil svazek menších děrovaných, které mají lepší průtočnost, a přitom výrazně zvyšují útlum zvuku.
Jednou v noci si David uvědomil, že zvuk, který vychází z výfuku, je jednotónový. A stejně jako u varhan, úpravou průměru trubky (píšťaly) se změní i tón. A tak začal ladit výfuk jako varhany a vytvořil zvukovou harmonii.
Spojením svého předchozího a nového nápadu vytvořil polyfonní zvuk. A to tak, že do tlumiče umístil několik nestejně širokých trubek. Jak jistě víte, zvuk se šíří ve vlnách s určitou amplitudou. Ta se mění s průměrem trubky při odrazu a také se různě skládá.
Ve výsledku se nový tlumič výfuku chová jako sbormistr. Místo jednoho sólisty se ozve z výfuku celý sbor. V současné době má David naladěné potrubí pro Ford Focus RS, Fusion Sport, Dodge Challenger R / T a Infiniti Q60S.
V přípravě je BMW M3 / M4, Honda Civic, Honda Type R a Kia Stinger. Cena zatím není určena.