Hlavní obsah

Když supersport oslavuje Fiat

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Spojení slov Pagani a Fiat se až doteď mohlo zdát jako nemyslitelné. Ovšem mantinely padají a Horacio Pagani postavil na zakázku speciál pro Garage Italia Customs svůj supersport Huayra, který vzpomíná na šedesát let starý Fiat.

Foto: Garage Italia Customs

Pagani Huayra Lampo

Článek

Značka Pagani a značka Fiat nemají společného nic. Snad jen zemi původu. A spojovat je, se zdálo zatím nemožné. Jenže Garage Italia Customs, což je tuningová firma, zabývající se hlavně koncernem Fiat, si objednala Pagani Huayra, ale v netradiční barevné kombinaci, která byla použita na Fiatu Turbina z roku 1954. Tohle auto netradiční koncepce s turbínovým motorem vynikalo i dalšími věcmi – červenobílým lakováním a součinitelem odporu vzduchu pouhých 0,14.

Pagani připravilo pro Garage Italia Customs speciální auto, které má připomínat koncept Fiat Turbina z roku 1954Video: Garage Italia Customs

Pagani Huayra Lampo si vzalo z originálu jen to barevné schéma. Přece jen má auto o dost víc koní než původní turbínový koncept, který jich měl jen 300. Jenže na unikátu od Paganiho se pracovalo dva roky. Proč tak dlouho? Ono totiž změn bylo mnohem víc než jen lak, i když ten je také unikátní, protože se jedná o kombinaci průhledných a neprůhledných vrstev.

Tak například vepředu byl změněn nárazník a zvětšily se plochy pro chlazení. Nová jsou zrcátka, přibyly zde pozlacené nebo bronzové prvky… Třeba jen lakování brzd, které na sobě mají italskou vlajku, trvalo desítky hodin.

Foto: Garage Italia Customs

Pagani Huayra Lampo

Nebo se podívejte na interiér. Sedačky a přístrojová deska jsou potaženy kostičkovým vzorem z kůže. Obložení přístrojové desky má pak detaily z bronzu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám