Informace o vynálezu malé firmy se na veřejnost dostala zhruba před rokem. [celá zpráva]

V té době už měl Gross vyvinuto dálkově ovládané zařízení pro osobní vozy a chystal se jej uvést na trh. Při testech ale začala selhávat elektronika. Systém má výpadky pravděpodobně vinou odstředivé síly. "Někdy se otevřelo jen jedno kolo, jindy žádné. Nemohli jsme garantovat spolehlivost. Je to škoda," vysvětlil zpoždění Gross. Dodal, že nyní se pracuje na odstranění této závady.

Zároveň Gross a jeho tým testuje podobné zařízení, které bude určené pro kamiony či autobusy. "Máme dvě provedení. Jedna verze na zadní, druhá na přední kola," řekl. Dodal, že materiál byl kvůli odlehčení doplněn o karbonová vlákna. Ve verzi pro kamiony je elektronika spolehlivá.

Patent po celé Evropě

Řetězy pro osobní vozy má už Gross patentované ve většině zemí Evropy. Předpokládá, že za zařízení na dvě kola osobního vozu zájemce zaplatí 12 000 korun. "Zájem je velký. Stále se ozývají lidé i z Kanady, USA či záchranná služba z Grónska," řekl už dříve.

Řetězy pro osobní i nákladní vozy mají podle Grosse společnou snadnou montáž. Před zimou musejí řidiči na kola namontovat adaptér, který tam zůstává po celou sezonu. Na něj pak s pomocí bajonetu nasadí samotné řetězy.

"Nasazení řetězů je otázkou minuty. Zvládne to kdokoliv, aniž by se u toho zašpinil," řekl. Pak už jen stačí v kabině stisknout tlačítko dálkového ovládání a ze zařízení se vysunou čtyři ramena, která obejmou pneumatiky. Jsou vybavena protiskluzovými hřeby pro jízdu na ledě. Mají i žebra, která usnadňují jízdu ve sněhu.

Může se vám hodit na službě Zboží.cz: