Pojďme se podívat nejdřív na ten motor, protože ten je určitě nejzajímavější. Infiniti ho představilo už před rokem v hrubém náčrtu jeho funkce. [celá zpráva]

Nový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec bude mít variabilní kompresi „zkrácením“ nebo „prodloužením“ ojnice. Samozřejmě že nejde o nějaký posuvný člen, ale pouze o regulační systém, který dokáže přesným natočením krokového motoru změnit polohu osy dolního čepu ojnice vůči ose klikovky.

Změní se tím komprese v rozmezí 8:1 až 14:1. Zlepší se tím výkon a zároveň je možné dbát na lepší spotřebu. Výkon agregátu je 200 kW (268 koní) a točivý moment je 380 Nm. Bohužel zatím nevíme, ve kterých otáčkách tyto hodnoty vrcholí, ani bližší nastavení agregátu v závislosti na zatížení a otáčkách.

Infiniti VC-T

Infiniti VC-T

FOTO: Infiniti

Motor je spárovaný s variátorovou převodovkou CVT a pohání přední kola. Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 6,7 s a maximální rychlost vozu je 230 km/h.

Automobil jako takový moc překvapivý není. Infiniti drží svůj vytyčený směr a design se tak odlišuje model od modelu jen mírně. Tohle SUV ale zaujme, protože vypadá velmi dynamicky a moderně, ale přitom se nepouští do nějakých podivných kreací, jak je tomu u konkurence. Zajímavé je, že s novou generací bude QX50 o 23 % tužší v krutu.

Ti, kteří očekávají nástup auta na náš trh, budou zklamáni. Infiniti z ČR odešlo. Takže nejbližší zastoupení je v Německu.