Hlavní obsah

Šéf vývoje Toyoty: V roce 2050 bude spalovací motor mrtvý

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Názory na budoucí vývoj automobilových motorů se různí. Někdo říká, že nezemřou, jiní, jako například šéf vývoje Seigo Kuzumaki z Toyoty, jim dává posledních 33 let.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Palivové články (na fotografii Toyota Mirai), elektromobily, to přežije. Spalovací motor prý ne.

Článek

Seigo Kuzumaki v rozhovoru pro britský časopis Autocar předpokládá, že v roce 2050 budou automobily produkovat o 90 % méně CO2 ve srovnání s rokem 2010. Samozřejmě, že to ponese s sebou celou řadu změn, tou nejhlavnější je ústup od spalovacích motorů.

Už v roce 2040 se podle něj nebudou automobily samostatně se spalovacím agregátem vůbec vyrábět. To ovšem neznamená, že vůbec nebudou. Zůstanou součástí hybridních a plug-in hybridních vozidel, především jako generátory elektrického proudu pro elektrický pohon (tzv. range extenders).

Jak o tom může člověk z Toyoty vůbec hovořit? Má vůbec právo zobecňovat tyto prognózy na celý svět, když třeba v Evropě drží japonské automobily pouhá čtyři procenta trhu? Musíme si uvědomit, že to byla právě Toyota, která poprvé začala velkosériově prodávat hybrid a poté i elektromobil a na poli elektrifikovaných vozidel drží japonští výrobci 43 % celosvětového trhu. Takže vhled i z pozice oddělení R (Research and Development) Toyoty je určitě velmi důležitý.

Anketa

Myslíte si, že spalovací motor bude přežitek?
Ano
32 %
Ne
68 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 194 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám