Článek
Tuzemské zastoupení jihokorejského Hyundaie, vedené Vladimírem Vošickým, přišlo s další z bizarních provokací. Po dopisu vlastním prodejcům, ve kterém se psalo o „stoupající míře zoufalství zejména našeho domácího konkurenta“, nyní přichází dopis pro dealery Škody a Volkswagenu.
Hyundai v něm oslovil dealery, protože se „mohou cítit oprávněně poškozeni“ kvůli emisní kauze, pro kterou se vžilo označení Dieselgate. Ta mimochodem vypukla v září 2015.
„Prodejci vozů Volkswagen a Škoda dostali v uplynulých dnech zajímavou nabídku. Pro ty, kteří se cítí být poškozeni kauzou s podvodným softwarem, se nabízí řešení jejich nejisté situace. Dealeři, kteří mohou kauzu vnímat jako oprávněné ohrožení svého podnikání, dostali nabídku spolupracovat s automobilkou Hyundai,“ uvádí tisková zpráva. Celé znění dopisu tuzemské zastoupení Hyundaie redakci Novinek odmítlo poskytnout, přesto se k nám dostala od jednoho z dealerů.
Obsah dopisu se tentokráte drží při zemi. Slova o „bahnitém dně”, „zoufalství domácího konkurenta” nebo doporučované návštěvě psychologa - jako v dopise adresovaném dealerům Hyundaie v sprnu letošního roku - zde nenajdete.
Jedna citace za všechny: „Z médií se dozvídáme různé informace o situaci v mateřské společnosti Vámi prodávaných vozů, a protože my jsme ve skvělé kondici a chceme rapidně růst, obracíme se na Vás, jakožto profesionály v oboru, s informací týkající se možnosti případné spolupráce.”
Počty prodaných vozů stoupají
Hyundai nabízí dealerům Škody a VW spolupráci při prodeji nových vozidel. České zastoupení korejské automobilky má v Česku necelých padesát dealerství, Škoda Auto 184. Předloni skončila třetina českých dealerů Hyundaie po divokém rozchodu s domácí centrálou, řešeném soudní cestou.
Škoda na českém trhu do září zvýšila prodej o čtyři procenta na 63 664 vozů a patří jí první místo. Druhý Volkswagen posílil o téměř šest procent na 20 584 prodaných aut a třetí Hyundai zvýšil odbyt o zhruba čtyři procenta na 15 966 aut.