Toshiba už v roce 2008 ukázala svůj speciální akumulátor SCiB, který měl velkou výdrž a rychlé nabíjení. Ale stále to nebylo ono. Druhá generace už využívá novou technologii, kde anody zastupuje speciální materiál z oxidu titanu a niobu. Ty nahrazují klasické uhlíkové anody, které najdeme v typických Li-On akumulátorech.

Akumulátorový set pro Mitsubishi i-MiEV, který používal první generaci akumulátorů Toshiba SCiB

Akumulátorový set pro Mitsubishi i-MiEV, který používal první generaci akumulátorů Toshiba SCiB.

FOTO: Mitsubishi

Vylepšení je ale víc. Každopádně jejich souhrn dává dohromady kapacitu 32 kWh, což je dostatečný dojezd standardního elektromobilu na 320 km, ale hlavně vlastnosti, které zatím nikdo nemá – dobití za pouhých šest minut! Mnoho lidí, kteří rozumí elektromobilitě a elektřině vůbec pak ještě varovně zvednou prst a zeptají se, jak dlouho to potrvá, pokud bude nízká teplota okolí. Ano, doba se prodlouží – na 10 minut.

A co životnost? Toshiba avizuje, že po pěti tisících nabíjecích cyklech akumulátor vykazoval ztrátu kapacity o méně než 10 %.

Teď ještě doladit poslední testy, zkusit najít pořádná ložiska niobu a budoucnost elektromobility je tu.