Volvo XC40 je postaveno na nové platformě CMA, kterou bude sdílet i s vozy čínské značky Geely. Mezi její konkurenty bude s ohledem na rozměry patřit i Škoda Karoq, jakkoliv oba vozy cílí na rozdílné zákazníky. XC40 je dlouhé 4 425 mm a je tak o cca 26 centimetrů kratší než XC60.

Zavazadlový prostor pojme 479 litrů. I přesto, že jde o kompaktní SUV, není problém mít až 21palcová kola. Základem jsou sedmnáctipalcové disky. Světlá výška 211 mm představuje mezi kompaktními SUV mírný nadprůměr, vydat se do lehčího terénu by tak neměl být problém, notabene když obě motorizace nabízené v rámci první vlny mají pohon všech kol.

Volvo XC40 (2017)

Volvo XC40 (2017)

FOTO: Volvo

Volvo XC40 (2017)

Volvo XC40 (2017)

FOTO: Volvo

Obě motorizace mají zdvihový objem dva litry, u obou pracovní prostor vyplňují čtyři válce. Naftový motor nabízí 140 kW (190 k) a 400 Nm, verze T5 pak má 182 kW (247 kW) a 350 Nm točivého momentu. Převodovka je k dispozici výhradně samočinná, má osm rychlostních stupňů.

Prodej Volvo zahájí v listopadu za dosud nezveřejněné ceny (očekává se suma kolem 800 tisíc korun), první klienti se dočkají zkraje příštího roku. Logicky ale půjde o nejlevnější SUV s logem Volva. Později dorazí také hybridní a elektrická verze.

Volvo XC40 (2017)

Volvo XC40 (2017)

FOTO: Volvo