Zvláštností modelu B-Max je systém otevírání dveří, který se obejde bez pevných středových sloupků karoserie, ty jsou totiž integrovány přímo do dveří a posuvné jsou po kolejnicích.

Jakou to má výhodu? Vstupní otvor má šířku 1,5 metru, což usnadňuje nastupování či vystupování cestujících vzadu. Nevýhody jsou zřejmé: snížená tuhost karoserie, respektive nutnost tuhost nahradit použitím dražších materiálů a větší pravděpodobnost závady než u konvenčního řešení.

Ford B-Max

FOTO: Ford

Ford B-Max se v rumunském závodě vyrábí od června 2012. Od letošního září bude výroba bez náhrady zastavena, místo rodinného kompaktu se zde bude vyrábět evropská verze kompaktního SUV EcoSport. To je model postavený na základě fiesty, nabízí se výhradně s pohonem předních kol.

Ford B-Max si na českém trhu stále můžete koupit, nejlevnější verze stojí 343 tisíc.

Ford EcoSport (2013, evropská verze)

Ford EcoSport (2013, evropská verze)

FOTO: Ford