Motor 1,5 TSI Evo (EA 211), který si můžete koupit například v modelu VW Golf, nahrazuje starší agregát 1,4 TSI se stejným výkonem (110 kW / 150 k) a totožným točivým momentem 250 Nm. V případě golfu si můžete koupit obě motorizace, 1,4 TSI je proti patnáctistovce o 13 tisíc korun levnější.

Patnáctistovka nabízí nepatrně slabší dynamiku (minimálně při zrychlení 0–100 km/h), stejnou maximální rychlost (216 km/h) a v rámci měření v zastaralé metodice NEDC o pouhé dvě desetiny lepší spotřebu paliva v kombinovaném cyklu (5,1 vs. 5,3 l/100 km).

Na první pohled tak vypadá nový motor nezajímavě. Jenže to není pravda: nabízí turbodmychadlo s variabilním nastavením lopatek a takzvaný Millerův cyklus, kdy se upravuje spalovací proces tak, že se zvyšuje kompresní poměr ve válcích až k hodnotě blížící se turbodieselovým motorům. [celá zpráva]

V octavii globálně až příští rok

Mladoboleslavská automobilka podle informací Novinek s nasazením patnáctistovky do octavií počká až do poloviny příštího roku, kdy bude mít k dispozici novou verzi s filtrem pevných částic, připravenou na nový měřící cyklus WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) nahrazující zastaralý NEDC. Poté v nabídce nahradí stávající 1,4 TSI.

Automobilka se nicméně podle zdroje obeznámeného se situací nebude bránit importérům v jednotlivých evropských zemích, aby současnou verzi motoru 1,5 TSI Evo v octavii prodávala již v průběhu letošního roku.