Škoda Element vychází z vozu Škoda Citigo. Písmeno E odkazuje na elektřinu, samotné jméno Element zase na to, že elektropohon bude v budoucnu elementárním zdrojem mobility.

Dvoumístná plážová bugina nemá střechu ani boční dveře. Na délku měří 3597 a na šířku 1641 milimetrů, světlá výška proti sériovému citigu narostla o 60 mm. Pod kapotou pracuje elektromotor o výkonu 60 kW (82 k) a 210 Nm. Baterie vystačí na zhruba sto šedesát kilometrů, dobíjejí se šest hodin. Zrychlení na „stovku” zvládne bugina za 13 sekund a nejvyšší rychlost je omezena při 130 km/h. Lithium-iontová baterie integrovaná v zadní části vozu má kapacitu 18,7 kWh.

Škoda Element (2017)

Škoda Element (2017)

FOTO: Škoda Auto

1500 hodin práce

Nové uspořádání má také interiér, jenž dostal kromě žlutých detailů také sedačky z Octavie RS. Tvůrci museli odstranit střechu, boky vozu jsou kompletně přepracovány, zavazadlový prostor byl uzavřen víkem. V kufru najdete sklopitelnou plochou televizní obrazovku a ledničku. Nejsložitější prý byla výroba individuálních dílů karoserie.

Projekt letošního učňovského auta začal v říjnu loňského roku prvními výkresy. Na stavbě se podílel dvaadvacetičlenný tým učňů ve věku 17 a 18 let. Učni na otevřeném plážovém vozítku pracovali celých 1500 hodin.

Škoda Element (2017)

Škoda Element (2017): v kufru je televizní obrazovka i lednička

FOTO: Škoda Auto

Všechna auta od studentů ve Škoda Auto pohromadě

Všechna auta od studentů ve Škoda Auto pohromadě

FOTO: Škoda Auto