Audi uvádí, že nová A8 dostane vzduchové odpružení a aktivní podvozek s elektromechanickým ovládáním. Zajímavostí je, že každé kolo má pro individuální nastavení účinku tlumení jeden elektromotor, všechny jsou pak napájeny z hlavní elektrické sítě s napětím 48 V, která nahrazuje v dnešních automobilech běžnou 12voltovou.

Audi také bude používat trik, který už dříve představil Mercedes v aktuální třídě S. Jde o využití přední kamery, která zkoumá silnici před vámi. Systém tak již dopředu ví, že přijde nerovnost a jak bude zhruba velká, takže nemusí reagovat, až když do ní vletíte, ale o chvilku dříve. Kamera poskytuje informace o stavu vozovky osmnáctkrát za sekundu. Uvidíme, jak to bude fungovat v praxi: video, na kterém si chlapec na zadních sedačkách na hladkou plochu odloží kelímek s čajem a ten se při přejezdu nerovností ani nehne, je samozřejmě trochu nadnesené.

Při srážce se podvozek zvedne

Audi dále dostane stejně jako některé modely Porsche či Renault zadní řiditelnou nápravu, takže poloměr otáčení má být lepší než u mnohem menšího modelu A4. Zajímavostí je pak zvyšování výšky podvozku o 80 mm při hrozící boční srážce. Podle Audi se tím o polovinu sníží zatížení cestujících, protože největší část energie při nárazu pak působí na boční prahy a podlahu.

Audi již dříve prozradilo, že u nové A8 bude vypínat motor při vysokých rychlostech, aby se ušetřilo palivo. Všechny motory pro nové A8 budou vybaveny částečně hybridním systémem (tzv. mild hybrid). [celá zpráva]