Mezi nejdůležitější stylistické prvky arteonu, jehož název vzniknul sloučením slov „art“ (anglicky umění) a „eon“ (označuje prémiový model), patří přední partie, v níž přední světlomety LED a světla pro denní svícení splývají v jeden celek s chromovanými příčkami masky chladiče a kapotou motoru. Proti docela usedlému passatu tak nový model přináší emoce, zejména co se vnějšího designu týče.

První vozy už jsou u českých dealerů, tuzemský importér počítá s tím, že do konce roku prodá 500 arteonů. Což není málo. Čekací doba je tři měsíce a podle ředitele divize osobních vozů VW Daniela Haranta český importér registruje již 100 objednávek z předprodeje. V rámci předprodeje jsou nejpoptávanější nejsilnější dieselové a benzínové motorizace, později by se dle předpokladů měl více prodávat motor 1,5 TSI, který ale zatím v aktuálním ceníku nefiguruje.

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon

FOTO: Volkswagen

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon

FOTO: Volkswagen

Pod milión nejde

Volkswagen se nebojí kanibalizace na modelu Passat sedan, podle Haranta bude minimální a u verze kombi žádná. V případě passatu připadá v rámci českého trhu na čtyři prodaná kombi jeden sedan.

„Typickým kupujícím bude designově orientovaný člověk, někdo, kdo chce vystoupit ze stínu, ale nechce být úplně okázalý,” uvedl pro Novinky.cz Daniel Harant. „Dále to bude šéf firmy, kde mají jeho podřízení v rámci firemní politiky passaty a on si vezme něco jiného.”

Arteon v Česku nestojí pod milión, přijde nejméně na 1 007 900 korun (2.0 TDI/110 kW). S tím samým motorem koupíte passat sedan o 252 tisíc levněji (sériová výbava se může lišit). Za vrcholné dvoulitrové BiTDI (240 k) dáte 1 313 900 korun, zatím vrcholné benzínové TSI (280 k) stojí o šest tisíc více.

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon

FOTO: Volkswagen