Škoda Element vychází z vozu Škoda Citigo. Dvoumístná plážová bugina nemá střechu ani boční dveře. Pod kapotou pracuje elektromotor o výkonu 60 kW. Zcela nové uspořádání má díky nápadům učňů také interiér. Odstranit museli střechu, boky vozu jsou kompletně přepracovány, zavazadlový prostor byl uzavřen víkem. Nejsložitější byla podle automobilky výroba individuálních dílů karoserie.

Projekt letošního učňovského auta začal v říjnu loňského roku prvními výkresy. Na stavbě se podílel dvaadvacetičlenný tým učňů ve věku 17 a 18 let. Učni na otevřeném plážovém vozítku pracovali celých 1500 hodin.

Škoda Element. Automobilka zatím nezveřejnila fotky celého vozu

Škoda Element. Automobilka zatím nezveřejnila fotky celého vozu.

FOTO: Škoda Auto

Písmeno E odkazuje na elektřinu, samotné jméno Element zase na to, že elektropohon bude v budoucnu elementárním zdrojem mobility. „Elektromobilita není jen přechodný trend, je to budoucnost. Proto jsme se rozhodli postavit auto s elektrickým pohonem,” řekl jeden z učňů podílejících se na stavbě buginy Daniel Launa.

Novou elektrickou buginu učni symbolicky věnovali svému kolegovi Petru Stanislavovi, který v roce 2015 patřil k týmu a podílel se na stavbě jiného studentského vozu – pickupu. V červenci minulého roku měl nehodu na motocyklu a od té doby je odkázán na invalidní vozík. I přesto chce své nástavbové studium dokončit.

Loni učni ze Škoda Auto představili kupé atero. [celá zpráva]

Video

Škoda Atero odkazuje na původní rapid z 80. let

Zdroj: Novinky.cz