Všechny motory pro nové A8 budou vybaveny částečně hybridním systémem (tzv. mild hybrid). Základem je generátor (s funkcí startéru), který je spojen s motorem řemenem, a lithium-iontové baterie (10 Ah) uložené v zavazadlovém prostoru. Zajímavostí je pak 48V elektrická síť, která nahrazuje v dnešních automobilech běžnou 12voltovou.

Fígl je v tom, že kdykoliv pustíte plynový pedál v rychlostech 55–160 km/h, systém – samozřejmě na základě svého vyhodnocení – vypne motor a auto se dále pohybuje setrvačnou silou. Fungovat to bude po dobu až 40 sekund. To samé platí pro dojíždění do křižovatky, kdy se motor vypíná při rychlostech nižších než 22 km/h.

Ušetří to méně než litr

Pokud bude řidič během plachtění potřebovat přidat plyn, motor okamžitě naskočí, poněvadž je napřímo spojen s kapalinou chlazeným generátorem BAS (Belt Alternator Starter). Systém díky kameře dokonce predikuje a startuje motor ještě předtím, než řidič sešlápne plynový pedál – je to například v situaci, kdy se rozjede kolona před vozidlem.

Audi uvádí, že částečně hybridní pohon modelu A8 snižuje spotřebu paliva v reálném provozu až o 0,7 litru na 100 kilometrů.

Vlajková loď a tradiční konkurent německých luxusních sedanů, tedy BMW řady 7 nebo Mercedesu třídy S, se ukáže v úterý 11. července v dopoledních hodinách. Čtvrtá generace nejluxusnějšího modelu Audi se vyrábí od roku 2009.