Hlavní obsah

Audi začalo prodávat sportovní kupé RS 5, stovku umí za 3,9 sekundy

Novinky, maž

Audi RS 5, nejostřejší provedení modelu A5 Coupe už pod kapotou nemá osmiválcový motor, nýbrž nový bi-turbo šestiválec 2.9 TFSI s výkonem 450 koní (331 kW) a 600 Nm. Proti předchůdci je nový model o šedesát kilogramů lehčí.

BEZ KOMENTÁŘE: Nové Audi RS 5 CoupéVideo: Audi

 
Článek

Čekali jsme stříbrnou nebo bílou, v ideálním případě červenou barvu. Ale tuzemský importér Audi se na své poměry nečekaně odvázal - a sytě zelená barva na RS 5 Coupé, interně nazvaná Sonoma, na komorní tiskové konferenci překvapila nejenom autora článku. Výrazná barva hezky kontrastuje s černými detaily, které odkazují na sportovní vozy a na RS modelech od Audi se v její novodobé historii objevují vůbec poprvé. Jde zejména o funkční výdechy u předních světlometů i zadních svítilen.

Ty největší změny se odehrály pod kapotou. Nově vyvinutý motor 2.9 TFSI Biturbo poskytuje nejvyšší výkon 331 kW (450 k) a maximální točivý moment 600 Nm. Největší výkon je stejný jako u 4,2litrového osmiválce, točivý moment je větší o podstatných 170 Nm a hlavně je dostupný v širším spektru otáček (od 1900 do 5000 otáček). Převodovka je nově osmistupňová.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Audi RS 5 (2017)

Přední náprava používá unikátní pětiprvkovou konstrukci. Vzadu nahradilo pětiprvkové zavěšení nápravu s lichoběžníkovými rameny; tlumiče jsou elektronicky nastavitelné. Výkon se standardně přenáší na všechna čtyři kola s mírnou preferencí zadní nápravy (40:60).

V rámci české premiéry jsme měli 15 minut na praktické seznámení se zeleným RS 5 Coupé. Interiér vychází z běžné A5 Coupé, zpracování je výborné, ovládání intuitivní. Centrálně umístěný rychloměr a otáčkoměr odkazuje na RS modely Audi.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Audi RS 5 (2017)

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Audi RS 5 (2017)

Stovka pod čtyři sekundy

Odezva na plyn je vynikající, bez prodlevy táhne už od spodních otáček; zrychlení 0-100 km/h je dle výrobce otázkou pouhých 3,9 sekundy, maximální rychlost je pak omezena při 250, respektive za příplatek 280 km/h.

Zvuk nám přišel lehce umělý, ale prý není použit žádný generátor zvuku. Reakce převodovky i motory jsou ovšem jedním slovem vynikající. Z auta je cítit i lehkost na přední nápravě, do zatáčení jej nemusíte nutit a umělá není ani zpětná vazba od volantu. Více ale krátká projížďka opravdu odhalit nedovolila, zkraje července přineseme podrobný test.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Audi RS 5 (2017)

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Audi RS 5 (2017)

Základní cena činí 2 255 000 korun. Zelený automobil, který vidíte na fotografiích, ale stál přes tři milióny. Základní 19” kola můžete nahradit dvacetipalcovými kovanými či frézovanými (65 či 93 tisíc), střecha může být pro snížení hmotnosti i těžiště karbonová (rovných sto tisíc), brzdy si můžete dopřát karbon-keramické (172 tisíc).

No a když už jste v tom, je dobré si pořídit RS dynamický paket za 167 tisíc (sportovní diferenciál na zadní nápravě, posunutí omezovače nejvyšší rychlosti na 280 km/h, Matrix LED světlomety). Kdo si objedná RS 5 Coupé, ten těžko zůstane na základní částce, lákadel v seznamu příplatkové výbavy je jak v hračkářství, když vám je deset.

Tuzemské zastoupení Audi ústy slov jeho šéfa Tomáše Velka plánuje letos prodat 10 kusů tohoto ostrého kupé.

Foto: Audi

Audi RS 5 (2017)

Foto: Audi

Audi RS 5 (2017)

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám