Že půjde vlastně o převlečený monopost F1 jsme věděli už dávno. Špitali si o tom všichni vrabci na stuttgartských střechách. A nejnovější informace ale říkají, že neměli až tak docela pravdu. Tohle bude v základu opravdu Formule 1, ale dost výrazně změněná.

Takže základem bude samozřejmě spalovací motor. Bude to šestnáctistovka s přeplňováním. Lekli jste se? Ne, tohle vážně není žádný downsizing v rámci evropských emisních norem. Jde o vidlicový šestiválec z F1, který má snížené otáčky volnoběhu ze 4000 na 2000 ot./min a maximální otáčky ze 14 500 na 11 000 ot./min.

Důvod je jasný – formulový extrém trochu polidštit a hlavně nechat motor vydržet alespoň pár desítek tisíc kilometrů. I tak ale Mercedes hovoří o tom, že auto bude muset jít na repasi po 50 000 kilometrech, a když mu nechá majitel „počudit“ někde na okruhu, měl by nechat auto prohlédnout.

Výkon přes 1000 koní

Ale vraťme se k technice. Tenhle šestiválec dopuje turbodmychadlo, které roztáčejí jak výfukové plyny, tak i elektromotor, aby mělo zátah od nejnižších otáček.

Elektromotor je pak ještě napojen na klikovou hřídel a další dva jsou u předních kol. Spalovací motor má výkon 537 kW (730 koní) a i s elektromotory má výsledný výkon vylézt přes tisíc koní.

Chcete další WOW? Tepelná účinnost agregátu je úžasných 43 %.

Pokud si na auto brousíte zuby, obáváme se, že asi budete muset počkat na nějakou ojetinu. Vyrobeno bude pouze 275 kusů s cenou v přepočtu za 60 miliónů korun. Šušká se však, že Mercedes představil auto v maketě potencionálním zákazníkům a ti hned všechny kusy vykoupili.