Článek
Downsizing neustupuje. I Mercedes-Benz k němu sáhne, aby ty nejmenší a nejlevnější modely dosáhly na přísné emisní limity nastavené EU. Samozřejmě že v tom je pouze snaha o co nejnižší obsah CO2 ve výfukových plynech, které by zlepšilo firemní průměr.
Nová auta dostanou upravenou platformu MFA2, která dokáže nést jak spalovací motory uložené napříč, tak i jejich hybridní verze včetně akumulátorů. Tahle platforma tedy určuje, že se motory zatím nedostanou do větších řad, jako je řada C.
Motory, interně označené jako M282, jsou výsledkem spolupráce Mercedesu a koncernu Renault-Nissan, který je také bude následně používat. Půjde tak o velmi mohutné rozvětvení agregátů, což výrazně sníží náklady na vývoj a výrobu.
Samozřejmě že dvanácti- a čtrnáctistovka nebudou jediné motory v nabídce. Stále se tu budou objevovat čtyřválce o objemu 1,6 a 2,0 l. Ale samozřejmě jen u těch dražších verzí.