Finanční rozvaha nakonec asi dala za pravdu tomu, aby Fiat dobrovolně oznámil opravení 104 000 vozidel, která jsou v provozu na americkém trhu s dieselovými motory u vozidel Jeep Grand Cherokee a Ram 1500. Extrémní pokuta, a navíc možnost dopadu civilní žaloby, ke které by se mohli přidat nakonec i sami majitelé vozidel, ukázala koncernu, že svolávací akce bude levnější. [celá zpráva]

FCA doufá, že zmíněná úprava softwaru naftových motorů znamená rychlé vyřešení neshod s americkými regulátory. Koncern se ovšem oficiálně nepřiznal, že takový software v jeho vozidlech je.

Útok EK

Koncern Fiat Chrysler je v podezření už dlouho. Už během vypuknutí skandálu Dieselgate u Volkswagenu vypluly na povrch informace, že například Fiat 500 má také podobný softwarový klíč, který v určitých situacích, podobných těm na zkušebních stolicích, omezuje emise ve výfuku. Fiat ale toto tvrdošíjně odmítal.

Pak se ale na něj snesla vlna kritiky v USA a také v Evropě. A zatímco USA jsou na tom s postihy dále (koncern Volkswagen například musel v USA zaplatit za urovnání zhruba 4,3 miliardy dolarů (tehdy asi 111 miliard korun), Evropa podobné páky zatím nemá.

V Evropě se tak Fiat stále držel i přes výše uvedený nález americké EPA svého tvrzení, že je nevinný. Opíral to i o testy, které provedla italská vláda. Jenže nyní Evropská komise tyto testy napadla a říká, že italská vláda o podvodech věděla a jen se snažila ochránit své automobilky. [celá zpráva]