Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde má motor odladěný u Ferrari. Zadní kola roztáčí dvojnásobně přeplňovaný třílitrový vidlicový šestiválec naladěný na 510 koní (375 kW). Tuzemské zastoupení mělo dostatek odvahy novinářské auto vybavit manuální převodovkou. Tu M3 může mít rovněž, jak je pro demo auta obvyklé, opět je zde sedmistupňové M DCT.

Alfa Romeo Giulia QV

Alfa Romeo Giulia QV má vidlicový šestiválec s úhlem rozevření 90 stupňů.

FOTO: Jan Handrejch, Právo

BMW M3

BMW M3 s tradičním řadovým šestiválcem

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Stovku s tímto vrcholným motorem zvládne nová alfa za fantastické 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost činí 310 km/h. BMW M3 ve „zlatém” provedení nastoupilo k souboji se svým italským rivalem s paketem Competition, který celkový výkon zaokrouhluje na hodnotě 450 koní.

M3 zvládne 0-100 km/h za 4,2 sekundy a jeho rychlost je elektronicky brzděna při 250 km/h. Mimochodem: při 250 km/h máte u obou modelů zařazený pátý rychlostní stupeň. Motor Alfy točí v tu chvíli 6200 otáček, v M3 je to 6900. Omezovač otáček ale u obou rivalů zasahuje na stejné hodnotě - při 7500 otáčkách za minutu.

Během testu na hoškovickém letišti silně pršelo a během obou jízd byl ve voze přítomen i spolujezdec. A kdo vyhrál? Na to se podívejte na našem videu.

Podrobný test obou soupeřů (včetně jízdního videa) připravujeme.

Alfa Romeo Giulia QV a BMW M3

Alfa Romeo Giulia QV a BMW M3 na autodromu v Mostu

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Alfa Romeo Giulia QV a BMW M3

Alfa Romeo Giulia QV a BMW M3

FOTO: Jan Handrejch, Právo