Dvoulitrové 280koňové TSI může být kombinováno výhradně s pohonem všech čtyř kol a šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. To Alfa má také pohon všech kol, převodovka má ovšem o dva rychlostní stupně více.

Motor v superbu zvládne zrychlit z klidu na 100 km/h za 5,8 sekundy (platí pro obě karosářské varianty), nejvyšší rychlost je omezena při 250 km/h. Největšího výkonu dosahuje motor při 6500 otáčkách, točivý moment 350 Nm vrcholí v rozmezí 1700 a 5600 otáček.

Video

Škoda Superb 2.0 TSI (206 kW) - zrychlení 0-240 km/h

Zdroj: Novinky.cz

To Alfa Giulia Veloce má oficiálně udávanou maximální rychlost „jenom” 240 km/h. Zrychlení na „stovku” ale zvládne za 5,2 sekundy. Alfa má i nižší udávanou kombinovanou spotřebu paliva (6,4 vs. 7,1 l/100 km), v praxi ale samozřejmě jezdíte za více.

A palubní počítač trochu podvádí, protože záměrně nezobrazí více než patnáctilitrovou spotřebu. Proč tomu tak je, nechápeme. V praxi jsou obě auta podobně rychlá, veloce je ale o fous hbitější a lépe se řídí. Má i větší točivý moment - rovných 400 Nm, superb má kvůli převodovce „krouťák” omezený na 350 Nm.

Giulia je ale o dost dražší než stejně výkonný superb. Zatímco za superb dáte v druhém výbavovém stupni Ambiton 984 tisíc a za vrcholnou verzi Laurin & Klement 1 110 900 korun (mimochodem dražší superb si nekoupíte), sedan od Alfy stojí 1 240 000. A to stále můžete utratit desítky tisíc za volitelné doplňky.

Škoda Superb Combi SportLine 2.0 TSI

Škoda Superb Combi SportLine 2.0 TSI

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Alfa Romeo Giulia Veloce Q4

Alfa Romeo Giulia Veloce Q4

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Alfa Romeo Giulia Veloce Q4

Alfa Romeo Giulia Veloce Q4

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Naměřené hodnoty pružného zrychlení (sportovní režim, kickdown, dle GPS)
Rychlost Alfa Giulia Veloce
Škoda Superb 
80-120 km/h4,05 s
3,97 s
100-200 km/h16,01 s
16,97 s
0-200 km/h
22,09 s 
24,98 s 
Otáčky na nejvyšší RS
90 km/h1500 ot./min. 2000 ot./min.
130 km/h2100 ot./min.
2800 ot./min.
Zdroj: Novinky.cz