Automobilka PSA chtěla být od samého počátku čistá. I když prst hledající další viníky v případech podvádění s emisemi se několikrát kolem PSA zatočil, vedení vše rázně popřelo.

Rozhodlo také, že NEDC je zastaralý způsob a že je načase s předstihem začít měřit podle nového způsobu.

Skupina PSA zveřejnila v souladu se svým slibem z roku 2016 výsledky měření prováděných na základě zkušebního protokolu, který byl předem definován společně s nevládními organizacemi Transport & Environment (T & E) a France Nature Environnement (FNE).

Tento protokol byl použitý pro měření spotřeby 58 modelů skupiny PSA v reálném provozu, na měření dohlížela certifikační organizace Bureau Veritas, která potvrdila správnost a integritu výsledků.

Průměrná spotřeba v reálném provozu

Proč výše zmiňované výsledky asi u tisícovky aut a náhle počet 58? Hodnota byla totiž u každého modelu stanovena výpočtem, na základě stejného motoru a převodovky, při použití 3 variant verzí karoserie, úrovně výbavy a rozměrů pneumatik.

Značky Peugeot, Citroën a DS tak nabízejí svým zákazníkům možnost zkontrolovat si na internetu průměrnou spotřebu svého vozu v reálném provozu. K této informaci se dostanou prostřednictvím interaktivního modulu, kde zadají vlastnosti svého vozu (druh karoserie, úroveň výbavy, motor, převodovku a typ pneumatik).

K dispozici je i konfigurátor, pomocí něhož si navíc každý zákazník může odhadnout svou vlastní spotřebu na základě svých zvyklostí (počet cestujících, náklad, styl jízdy atd.).

Zatím jen v zahraničí

Konfigurátor je pro začátek k dispozici na webových stránkách značek v šesti zemích: ve Francii, Německu, Velké Británii, Itálii, ŠpanělskuŠvýcarsku. Postupně bude k dispozici i v ostatních evropských zemích.

Protokol, který se inspiroval evropským projektem RDE „Real Driving Emissions“, měří spotřebu paliva pomocí přenosného měřicího zařízení, které je instalováno na vozidle.

Měření spotřeby 58 vozů probíhala na veřejných komunikacích (23 kilometrů v městských ulicích, 40 kilometrů na běžné silnici a 30 kilometrů na dálnici) za reálných podmínek jízdy (zapnutá klimatizace, naložená zavazadla a cestující, členitý terén atd.).

Pokud tedy chcete zkontrolovat vlastní auto, pak navštivte třeba německé stránky pro Peugeot, Citroën a DS. Pokud nevládnete němčinou, pak zkuste britské stránky, kde je to sice anglicky (Peugeot, Citroën a DS), ale výsledky jsou v mílích na galon, které bude do litrů na 100 kilometrů třeba přepočítat (kalkulačka je třeba zde).