Kdo nezná Alpinu, ten by se měl jít rychle vzdělat. Každopádně po přečtení článku na téma Alpina B5 Bi-Turbo to určitě udělá. Alpina totiž upravila v tradičním vzoru novou pětkovou řadu.

Doporučené články

BMW Alpina B5 Bi-Turbo

BMW Alpina B5 Bi-Turbo

FOTO: Alpina

BMW Alpina B5 Bi-Turbo

BMW Alpina B5 Bi-Turbo

FOTO: Alpina

A jaký je tradiční vzor?

  1. Jednoduchý, léty prověřený a stále platný bodykit, který zahrnuje nový přední a zadní nárazník, prahy, kola.
  2. Vozy Alpina známe nejvíc s hlubokou modrou metalízou. Ale v nabídce je i zelená. Jako vždy nabízí Alpina i svou specialitu – ručně malované stříbrné nebo zlaté pruhy na karoserii.
  3. Luxusní interiér v nejvyšší kvalitě. Žádná komedie. Opět vše jednoduché s nejlepšími materiály, jako je kůže Nappa, čtyřzónová klimatizace, vlastní volant a modré diodové osvětlení.
  4. To hlavní je ovšem naladěný vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru s výkonem 447 kW (608 koní) a s mamutím točivým momentem 800 Nm. Přes osmistupňovou automatickou převodovku ZF je síla přenášena na všechna kola.
  5. Extrémní výkony korespondují s výkonnostními charakteristikami – zrychlení z 0 na 100 km/h je za 3,5 sekundy a maximální rychlost je 330 km/h u sedanu a „jen“ 325 km/h u kombi.
BMW Alpina B5 Bi-Turbo

BMW Alpina B5 Bi-Turbo

FOTO: Alpina

BMW Alpina B5 Bi-Turbo

BMW Alpina B5 Bi-Turbo

FOTO: Alpina

Jak jsme už psali, vše je v exkluzivní kvalitě, která je podpořena i letitými zkušenostmi s (ne)poruchovostí těchto upravených vozidel. Nikoho by nenapadlo podezírat Alpinu z možnosti propálení pístů, přetaktování motoru nad únosnou míru…

Ovšem cena také není lidová. Sedan stojí asi 2,5 miliónu, u kombi si zákazník ještě trochu víc připlatí. V nabídce příplatkové výbavy je i zadní diferenciál s omezenou svorností (75 000 Kč), supervýkonné keramické brzdy (40 000 Kč) nebo head-up displej (27 000 Kč). Proč je auto tak zajímavé? BMW nabídne svou verzi BMW M5 až na podzim. A navíc to bude jen sedan.

BMW Alpina B5 Bi-Turbo

BMW Alpina B5 Bi-Turbo

FOTO: Alpina