Hlavní obsah

Úžasný tuning BMW 5 v podání Alpiny

Alpina je značka, která ladí BMW. Není to divize M. Není to něco jako AMG pro Mercedes. Je to malá soukromá firmička, kterou založil Bukard Bovensiepen a už od počátku je brána za špičku ve svém oboru. A BMW Alpina B5 Bi-Turbo je opravdu špička.

BEZ KOMENTÁŘE: BMW Alpina B5 BiturboVideo: Alpina

 
Článek

Kdo nezná Alpinu, ten by se měl jít rychle vzdělat. Každopádně po přečtení článku na téma Alpina B5 Bi-Turbo to určitě udělá. Alpina totiž upravila v tradičním vzoru novou pětkovou řadu.

Foto: Alpina

BMW Alpina B5 Bi-Turbo

Foto: Alpina

BMW Alpina B5 Bi-Turbo

A jaký je tradiční vzor?

  • Jednoduchý, léty prověřený a stále platný bodykit, který zahrnuje nový přední a zadní nárazník, prahy, kola.
  • Vozy Alpina známe nejvíc s hlubokou modrou metalízou. Ale v nabídce je i zelená. Jako vždy nabízí Alpina i svou specialitu – ručně malované stříbrné nebo zlaté pruhy na karoserii.
  • Luxusní interiér v nejvyšší kvalitě. Žádná komedie. Opět vše jednoduché s nejlepšími materiály, jako je kůže Nappa, čtyřzónová klimatizace, vlastní volant a modré diodové osvětlení.
  • To hlavní je ovšem naladěný vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru s výkonem 447 kW (608 koní) a s mamutím točivým momentem 800 Nm. Přes osmistupňovou automatickou převodovku ZF je síla přenášena na všechna kola.
  • Extrémní výkony korespondují s výkonnostními charakteristikami – zrychlení z 0 na 100 km/h je za 3,5 sekundy a maximální rychlost je 330 km/h u sedanu a „jen“ 325 km/h u kombi.
Foto: Alpina

BMW Alpina B5 Bi-Turbo

Foto: Alpina

BMW Alpina B5 Bi-Turbo

Jak jsme už psali, vše je v exkluzivní kvalitě, která je podpořena i letitými zkušenostmi s (ne)poruchovostí těchto upravených vozidel. Nikoho by nenapadlo podezírat Alpinu z možnosti propálení pístů, přetaktování motoru nad únosnou míru…

Ovšem cena také není lidová. Sedan stojí asi 2,5 miliónu, u kombi si zákazník ještě trochu víc připlatí. V nabídce příplatkové výbavy je i zadní diferenciál s omezenou svorností (75 000 Kč), supervýkonné keramické brzdy (40 000 Kč) nebo head-up displej (27 000 Kč). Proč je auto tak zajímavé? BMW nabídne svou verzi BMW M5 až na podzim. A navíc to bude jen sedan.

Foto: Alpina

BMW Alpina B5 Bi-Turbo

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám