Podle deníku Automotive News měla italská strana dodat EK výsledky testů emisí z nezávislé laboratoře. Jenže pro některá auta tato data chybí. Fiat se hájí, že to není možné, že vše dodal v termínu a kompletní.

Informace říkají, že data chybí u Alfy Romeo Giulietta s motorem o objemu 1,6 litru, Lancie Ypsilon 1,3 l a Jeepu Cherokee 2,0 l. Místo výsledků prý přišlo jen prohlášení, že testy jsou v pořádku.

Koncern Fiat–Chrysler zatím tvrdě odmítá jakékoli nařčení z manipulace. I když laboratorní měření německé společnosti KBA (německá národní úřad pro motorová vozidla) ukázaly, že Jeep Cherokee s v běžném provozu až 9,9krát více emisí NOx, než dovoluje norma Euro 5 a Fiat 500L s motorem 1,6 l pak vypustil v provozu 5,6krát více emisí, než je dovoleno. Fiat opakuje, že vše je v pořádku.

Nezbývá než připomenout, že podvádění při emisních testech asi bylo jakýmsi sportem u automobilek. Volkswagen byl usvědčen a tvrdě za to platí. Stejně tak za to zaplatilo i Mitsubishi, které dokonce tak oslabilo své akcie, že jej převzal koncern Renault-Nissan. Dál následuje Suzuki (tam spíš šlo o liknavost) a v podezření jsou Renault či koncern PSA.