Koncern Volkswagen měl místo současných motorů 1.4 TSI a 1.6 TDI nasadit nové agregáty s označením 1.5 TSI Evo a 1.5 TDI. Ten první už byl představený. Na diesel jsme si měli počkat. Jaké bylo ale naše překvapení, když nový Seat Ibiza nabízí stále starší diesel 1.6 TDI. Proč?

Zdůvodnění nenechalo na sebe dlouho čekat. Volkswagen se rozhodl vývoj naftové patnáctistovky ukončit. Výsledek by byl nejistý kvůli emisním normám současnosti i budoucnosti. Ostatně stále více měst v Evropě se začíná hlásit k myšlence, že zakážou vjezd do center právě autům s naftovými agregáty. Mezi přední propagátory patří Paříž, která například nyní zavádí hodně přísné emisní plakety.

V budoucnu si tak vozy Volkswagen, Škoda, Seat i Audi budou muset vystačit s naftovou šestnáctistovkou, která už dnes je základním pilířem turbodieselových prodejů. Ta by měla vydržet přibližně do roku 2020, kdy jej nahradí benzínový motor v 48voltovém uskupení s elektromotorem.

Půjde o takzvaný mild hybrid, tedy o systém, kde se vypíná na křižovatkách motor, rychle pomocí reverzního alternátoru opět startuje a dokáže i během jízdy rekuperovat energii. V některých systémech dokáže i pomáhat při akceleraci. Samostatně jen na elektrickou energii auta s tímto agregátem nikdy nepojedou.