Hlavní obsah

Hyundai začal prodávat novou i30, minulá generace začínala o 110 tisíc níže

Novinky, maž

Nová generace v Nošovicích vyráběného modelu i30 míří do českých autosalonů. Základní motorizace, litrový tříválec, se vejde do 400 tisíc korun. Proti generaci, jejíž prodej začal v roce 2012, jde ale o značný cenový nárůst - tehdy jste základní, byť ne tak výkonnou - motorizaci koupili za 290 tisíc.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Nový Hyundai i30 z Nošovic

Článek

Nová i30 byla, stejně jako všechny její předchozí verze a generace, vyvinuta v Technickém centru Hyundai Motor Europe v německém Rüsselsheimu. Pod designem je podepsán šéfdesigner Peter Schreyer. Vyrábí se ve Slezsku, v závodě v Nošovicích.

Hyundai i30 lze zatím koupit buď s litrovým benzínovým tříválcem 1.0 T-GDI o výkonu 88 kW/120 k, nebo s turbodieselovou šestnáctistovkou 1,6 CRDi 81 kW/110 koní.

V případě benzínové verze zaplatíte bez deseti korun 400 tisíc, už v základu ale dostanete bohatou výbavu. Za turbodiesel připlatíte 50 tisíc a zároveň si musíte povinně dokoupit paket Plus za 40 tisíc, který zahrnuje full LED světlomety, navigaci s 8“ displejem a automatickou dvouzónovou klimatizaci.

Další motorizace půjdou objednávat od března.

Foto: Hyundai

Hyundai i30

Za 450 tisíc tak dostanete dieselové auto „v plné palbě”. Připlácí se pouze za automatickou převodovku (50 tisíc) nebo za metalický lak (17 tisíc). Ceny jsou zatím zaváděcí, později v ceníku přibydou i další výbavové stupně a nové motorizace. Záruka na i30 je pětiletá, bez omezení počtu najetých kilometrů.

Základní výbava obsahuje autonomní brždění do 180 km/h, systém pro udržování v jízdních pruzích, 6 airbagů, vyhřívání volantu a předních sedaček, rádio s pětipalcovým displejem, 16palcová litá kola, tempomat, samočinné přepínání dálkových světel, elektrická ovládaná okna (i vzadu), manuální klimatizaci nebo zadní parkovací kameru.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Nový Hyundai i30 z Nošovic

Octavia vyjde dráž

Omlazená octavia s litrovým tříválcem (85 kW) je sice jenom o osm tisíc korun dražší, ani zdaleka není tak dobře vybavená jako zaváděcí edice Symbol u Hyundaie i30.

V akční výbavě Fresh zaplatíte za srovnatelně vybavenou octavii s podobně výkonným motorem o zhruba 37 tisíc korun více, a to ještě nebudete mít zadní parkovací kameru ani automatické přepínání dálkových a potkávacích světel.

Anketa

Které auto byste si raději koupili?
Hyundai i30 (hatchback)
26,5 %
Škodu Octavia (liftback)
73,5 %
Celkem hlasovalo 3546 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám