Nová i30 byla, stejně jako všechny její předchozí verze a generace, vyvinuta v Technickém centru Hyundai Motor Europe v německém Rüsselsheimu. Pod designem je podepsán šéfdesigner Peter Schreyer. Vyrábí se ve Slezsku, v závodě v Nošovicích.

Hyundai i30 lze zatím koupit buď s litrovým benzínovým tříválcem 1.0 T-GDI o výkonu 88 kW/120 k, nebo s turbodieselovou šestnáctistovkou 1,6 CRDi 81 kW/110 koní.

V případě benzínové verze zaplatíte bez deseti korun 400 tisíc, už v základu ale dostanete bohatou výbavu. Za turbodiesel připlatíte 50 tisíc a zároveň si musíte povinně dokoupit paket Plus za 40 tisíc, který zahrnuje full LED světlomety, navigaci s 8“ displejem a automatickou dvouzónovou klimatizaci.

Další motorizace půjdou objednávat od března.

Hyundai i30

Hyundai i30

FOTO: Hyundai

Za 450 tisíc tak dostanete dieselové auto „v plné palbě”. Připlácí se pouze za automatickou převodovku (50 tisíc) nebo za metalický lak (17 tisíc). Ceny jsou zatím zaváděcí, později v ceníku přibydou i další výbavové stupně a nové motorizace. Záruka na i30 je pětiletá, bez omezení počtu najetých kilometrů.

Základní výbava obsahuje autonomní brždění do 180 km/h, systém pro udržování v jízdních pruzích, 6 airbagů, vyhřívání volantu a předních sedaček, rádio s pětipalcovým displejem, 16palcová litá kola, tempomat, samočinné přepínání dálkových světel, elektrická ovládaná okna (i vzadu), manuální klimatizaci nebo zadní parkovací kameru.

Nový Hyundai i30 z Nošovic

Nový Hyundai i30 z Nošovic

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Octavia vyjde dráž

Omlazená octavia s litrovým tříválcem (85 kW) je sice jenom o osm tisíc korun dražší, ani zdaleka není tak dobře vybavená jako zaváděcí edice Symbol u Hyundaie i30.

V akční výbavě Fresh zaplatíte za srovnatelně vybavenou octavii s podobně výkonným motorem o zhruba 37 tisíc korun více, a to ještě nebudete mít zadní parkovací kameru ani automatické přepínání dálkových a potkávacích světel.