Hlavní obsah

Nissan opravil limonádový dakarský speciál z roku 1987

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nissan po 30 letech přivedl opět k životu jeden ze svých závodních strojů, který se v roce 1987 zúčastnil proslulé soutěže Paříž-Dakar. Opravě vraku se technici Nissanu věnovali ve svém volném čase, výsledkem je dokonale zrestaurovaný závodní patrol.

Nissan zrenovoval 30 let starý dakarský speciálVideo: Nissan

 
Článek

Renovace ve Španělsku nalezeného vraku trvala dva roky. Opravy se ujali technici z evropského Technického centra Nissanu (NTCE) v Barceloně. Závodní patrol s číslem 211, pohonem všech čtyř kol a vznětovým motorem skončil na slavném Dakaru na celkově devátém místě, mezi vozy s naftovým motorem byl první. Což byl v té době skvělý výsledek.

Druhý vůz s číslem 212 závod nedokončil, protože havaroval – pří jízdě dunou udělal několik kotrmelců a ze soutěže musel odstoupit. Osud méně úspěšného speciálu je neznámý, vůz s číslem 211 nyní dopadl podstatně lépe.

Foto: Nissan

Nissan Patrol Fanta Limon

„Motor byl v hrozném stavu. Nešel nastartovat a mnoho dílů bylo hrozně zkorodovaných. Velmi poškozená byla i přední náprava. Nejhůře na tom však byla elektroinstalace, o kterou se do značné míry postaraly krysy,“ uvedl Juan Villegas z renovačního týmu. Díky starým výkresům a servisním příručkám od Nissanu se ale podařilo vůz zrenovovat do stejné podoby, jakou měl před třiceti lety.

Pod kapotou se nachází totožný motor – 2,8litrový vznětový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 146 koní. Automobil vážil 1600 kilogramů a byl schopen jet rychlostí až 150 km/h.

Foto: Nissan

Nissan Patrol Fanta Limon

Dokonale opravený dakarský speciál po 30 letech zamířil na Saharu, odkud jsou i doprovodné fotografie.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám