Začneme tím, co nabízí sériové auto. Tovární Volkswagen Golf GTI Clubsport má výkon 185 kW (262 koní) nebo 213 kW (286 koní) při overboostu. Verze S je na tom ještě lépe. Ta nabízí hned 228 kW (306 koní). Zrychlení „eska“ na stovku je za 6,3 sekundy a dvoustovku pokoří za 22,5 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

A teď se podívejme na tohle auto, které samozřejmě vychází z té výkonnější verze. U B&B Automobiltechnik nasadili větší turbodmychadlo, výkonnější palivové čerpadlo, větší vstřikovací trysky i mezichladič stlačeného vzduchu. Samozřejmě také nové sání a výfuk se zmenšeným protitlakem. Výsledek je 353 kW (473 koní) a 620 Nm.

Volkswagen Golf GTI Clubsport S od B&B Automobiltechnik

Volkswagen Golf GTI Clubsport S od B&B Automobiltechnik

FOTO: B&B Automobiltechnik

To znamená, že stovku zvládne auto za 4,5 sekundy a dvoustovku za neuvěřitelných 12,8 sekundy (srovnejte s číslem nahoře). Ručička na tachometru se pak zastaví na čísle 285 km/h.

Firma navíc k těmto úpravám, které celkově stojí 12 950 euro (350 000 Kč) doporučuje ještě přikoupit vylepšené chlazení oleje.

Volkswagen Golf GTI Clubsport S od B&B Automobiltechnik

Volkswagen Golf GTI Clubsport S od B&B Automobiltechnik

FOTO: B&B Automobiltechnik

Aby auto dobře sedělo a jezdilo jako drak, má nové pružení od KW, které je stavitelné a snižuje světlou výšku o 30 mm. Kdo chce lepší brzdy, může mít kotouče za předními koly o průměru 342 mm nebo dokonce 370 mm. Ty druhé ale musí mít nekompromisně devatenáctipalcová kola, protože do menších se prostě nevejdou.

Komu by stačily menší výkony, ten si může objednat Clubsport s výkony „pouhých“ 365, 283 a 316 kW.