Na některých trzích, český nevyjímaje, pohon xDrive od BMW dosahuje osmdesáti procent ze všech prodaných automobilů. Což je v případě modelů, které nejsou SUV, vlastně škoda. Jistě, na zimní silnice v horských oblastech není pohon zadních kol zcela ideální, je to však věc řešitelná dobrými pneumatikami a případně sněhovými řetězy. U nové M5 to půjde vyřešit ještě o dost elegantněji.

Standardně půjde o „čtyřkolku”, po stisknutí tlačítka ovšem elektronicky řízená mezinápravová spojka pošle na dobu, kterou si řidič sám určí 100 procent točivého momentu pouze na zadní kola. Koupením jednoho auta tak vlastně získáte dvě - pro sportovní či ekologickou jízdu „zadokolku” a pro dny, kdy prší nebo padá sníh praktickou „čtyřkolku”. Technické detaily zatím nejsou známy, je potřeba počkat na příští rok, kdy bude M5 (s výkonem kolem 600 koní) představena.

U BMW je obvyklé, že základní poměr rozdělení točivého momentu u vozů s pohonem 4x4 mírně preferuje zadní nápravu - 40:60 procent. Není tak problém vykouzlit přetáčivý smyk, jízdní vlastnosti ale nejsou zdaleka stejné jako v případě čistokrevného pohonu zadní nápravy. [celá zpráva]