Aston Martin DB4 s italskou karoserií Touring bude k dostání za cenu 1,5 miliónu liber, tedy 48 miliónů korun. A nepůjde o žádný kousek s moderním podvozkem a motorem a s původní karoserií, jako to dělá mnoho jiných firem, ale půjde vlastně o pokračování tam, kde se před více než padesáti lety skončilo.

Aston Martin DB4

Aston Martin DB4

FOTO: Aston Martin

Jen si vezměte, že třeba VIN auta bude pokračovat přesně na tom čísle, které by mělo následovat po tom naposledy vyrobeném. Vše na podvozku bude do puntíku stejné – trubkový rám, podlaha, nápravy (vpředu nezávislé zavěšení se zkrutným stabilizátorem, vzadu na vlečených ramenech tuhá náprava s wattovým přímovodem. Převodovka David Brown bude také do puntíku stejná. A motor? Ten bude samozřejmě také postaven podle původní dokumentace – objeví se tu tedy řadový šestiválec o objemu 3,7 litru.

Všechny vozy se budou prohánět pouze po okruzích, protože nebudou mít silniční homologaci. Ultralehká karoserie však bude zachována i s trubkovým prostorovým závodním rámem a velkou nádrží na 135 litrů paliva, takže hmotnost vozu bude pouhých 1225 kg.

Aston Martin DB4

Aston Martin DB4

FOTO: Aston Martin

Majitele pak čeká dvouleté školení na světových závodních tratích, kde jedním z instruktorů bude i jeden z vítězů LeMans ve své třídě Darren Turner (můžete ho znát třeba i jako letošního šampiona kategorie GTE v European Le Mans Series nebo jako testovacího jezdce McLarenu).

Aston Martin má kompletní dokumentaci k vozům a prý i nějaké formy na odlitky, takže vyrobit auto nebude tak složité. Divize Heritage dodá první vozy už v létě roku 2017.