Jak jistě poznáte, vychází auto z dosud nejrychlejšího Lotusu Exige 350. Jenže těch třicet čísel navíc tu znamená, že výkon motoru je vyšší, hmotnost je nižší a jízdní vlastnosti jsou ještě lepší. Co to konkrétně znamená? Tak třeba vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru s přeplňováním změnou řídicí jednotky zvýšil výkon na 280 kW (380 k) a točivý moment na 410 Nm.

Lotus Exige Sport 380

Lotus Exige Sport 380

FOTO: Lotus

Lotus Exige Sport 380

Lotus Exige Sport 380

FOTO: Lotus

Karoserie pak dostala celkem nevýrazné změny, ale přesto dost velké. Třeba na předním nárazníku se objevila malá postranní křidélka, která zlepšují obtékání vzduchu. Všechny doplňky jsou samozřejmě z karbonu. Auto odlehčily o 2,7 kg. Zadní polykarbonátové okno je lehčí o 0,9 kg. Nové brzdové kotouče jsou o 10 kg lehčí a konečně nový akumulátor o 10,3 kg. A nesmíme zapomenout na skořepinové sedačky (- 6 kg). Komu je to málo, sáhne do peněženky hlouběji a koupí si výfukové potrubí z titanové slitiny (-10 kg).

Lotus Exige Sport 380

Lotus Exige Sport 380

FOTO: Lotus

Lotus Exige Sport 380

Lotus Exige Sport 380

FOTO: Lotus

Auto s těmito úpravami pak je samozřejmě rychlejší a ďábelštější než třistapadesátka. Auto o hmotnosti 1100 kg pak zrychlí na stovku za 3,7 sekundy a maximální rychlost je 286 km/h. Okřídlení auta v této rychlosti generuje přítlak na kola o síle 1400 N. Ovšem cena tomu odpovídá – v přepočtu 2,4 miliónu korun.